Pogledao sam GP-506 Su-Chang Konga.
Slutim da će Zekin upcumming projekat NEPRIJATELJ biti nešto na ovoj liniji, doduše sa manje protagonista. U svakom slučaju mislim da mu može biti zanimljivo da pogleda ovaj film.
GP-506 ima dosta dobrih stvari i tri problema koja ga degradiraju kao celinu. Pre svega, mešavina prospektivnog i retrospektivnog izlaganja priče čini da film ide dosta ravno i da se nijedna od priča, ni ova sadašnja ni ona prošla ne razviju u potpunosti, i to ne u smislu samog sklopa događaja već pre svega na nivou intenziteta i narativnog zamajca. Dakle GP-506 je prilično ravan.
Sama premisa nije najoriginalnija. U suštini, iako film nema originalnost, dragoceno je barem to što nije reč o priči koja je već milijardu puta snimljena i obesmišljena, odnosno s jedne strane to je večiti motiv horor filma koji se uvek da reintrerpretirati, a s druge strane iako Kong ne daje sad neku najsvežiju interpretaciju, njegov put kojim ide je solidno realizovan.
Treći problem je vojnički milje koji dovodi do toga da nama Korejanci vrlo slično izgledaju i nastupa konfuzija kada krenu da se smenjuju sadašnjost i flešbekovi, iako moram priznati da te smene same po sebi nisu rđavo postavljene. U tom smislu, čudno je da Kong nije više poveo računa o izvoznim kapacitetima filma pošto barem Korejanci u poslednje vreme nastoje da kastuju različite ljude, farbaju ih u plavo i sl. Doduše, vojnički milje onemogućuje te modne detalje. Čini mi se da je samo pojedine likove baš kroz kostim Kong označavao, ali to nepažljivom i nestrpljivom gledaocu nije dovoljno. Stoga, pvaj problem je najpre primedba subjektivnog zapadnog gledaoca.
Sve ostalo u filmu je na prilično dobrom nivou i zaista je reč o jpš jednoj classy korejskoj produkciji. GP-506 mi je pored očiglednih referenci kao što su THING, INVASION OF THE BODY SNATCHERS i sl. podsetio i na McTiernanov BASIC pre svega po strukturi. i upravo bi Kong najviše mogao da nauči od McTa kako se gradi dimanika u filmu ove vrste, naročito jer je GP-506 čak i sadržajniji od BASICa. Međutim, McTjevo vladanje filmskim sredstavima i dinamikom izlaganja, čini BASIC daleko snažnijim i efektnijim filmom.
Kongova egzekucija je vrlo kompetentna, i film zaista sjajno izgleda, potpuno je na nivou holivudskog filma ovog tipa, ne samo na nivou fotografije i scenografije već i efektnih scena pucnjave, kao i vrlo solidne glume. Po svom stilu GP-506 spada u red već pomenutih korejskih repertoarskih filmova koji na ozbiljniji način od Amerikanaca danas rade neke njihove žanrovske matrice.
Strana kritika je u više navrata poredila GP-506 sa Chan Wook Parkovim JSA. Ipak, to su različiti filmovi i GP-506 ima sličnosti sa JSA koliko i sa KARAULOM Rajka Grlića. Sva tri su filmovi o izolovanim graničarima, ali se svaki ipak znatno razlikuje po svojoj ambiciji.
Iako kao JSA, GP-506 smrtno ozbiljno uzima svoju premisu, ipak je u svom polazu mnogo više exploitation i idejna pretenzija o virusu nasilnosti koji obuzima vojnike je tu više radi obligatory horor metafore nego što je GP-506 film sa tezom.
U svakom slučaju, GP-506 je solidan žanrovski film sa ogromnim izvoznim potencijalom na nivou izvedbe i određenim ograničenjem na Zapadu zbog glumačke podele koja u spoju sa složenijim tretmanom vremena čini film konfuznim manje pažljivom zapadnom gledaocu.
* * * / * * * *
Slutim da će Zekin upcumming projekat NEPRIJATELJ biti nešto na ovoj liniji, doduše sa manje protagonista. U svakom slučaju mislim da mu može biti zanimljivo da pogleda ovaj film.
GP-506 ima dosta dobrih stvari i tri problema koja ga degradiraju kao celinu. Pre svega, mešavina prospektivnog i retrospektivnog izlaganja priče čini da film ide dosta ravno i da se nijedna od priča, ni ova sadašnja ni ona prošla ne razviju u potpunosti, i to ne u smislu samog sklopa događaja već pre svega na nivou intenziteta i narativnog zamajca. Dakle GP-506 je prilično ravan.
Sama premisa nije najoriginalnija. U suštini, iako film nema originalnost, dragoceno je barem to što nije reč o priči koja je već milijardu puta snimljena i obesmišljena, odnosno s jedne strane to je večiti motiv horor filma koji se uvek da reintrerpretirati, a s druge strane iako Kong ne daje sad neku najsvežiju interpretaciju, njegov put kojim ide je solidno realizovan.
Treći problem je vojnički milje koji dovodi do toga da nama Korejanci vrlo slično izgledaju i nastupa konfuzija kada krenu da se smenjuju sadašnjost i flešbekovi, iako moram priznati da te smene same po sebi nisu rđavo postavljene. U tom smislu, čudno je da Kong nije više poveo računa o izvoznim kapacitetima filma pošto barem Korejanci u poslednje vreme nastoje da kastuju različite ljude, farbaju ih u plavo i sl. Doduše, vojnički milje onemogućuje te modne detalje. Čini mi se da je samo pojedine likove baš kroz kostim Kong označavao, ali to nepažljivom i nestrpljivom gledaocu nije dovoljno. Stoga, pvaj problem je najpre primedba subjektivnog zapadnog gledaoca.
Sve ostalo u filmu je na prilično dobrom nivou i zaista je reč o jpš jednoj classy korejskoj produkciji. GP-506 mi je pored očiglednih referenci kao što su THING, INVASION OF THE BODY SNATCHERS i sl. podsetio i na McTiernanov BASIC pre svega po strukturi. i upravo bi Kong najviše mogao da nauči od McTa kako se gradi dimanika u filmu ove vrste, naročito jer je GP-506 čak i sadržajniji od BASICa. Međutim, McTjevo vladanje filmskim sredstavima i dinamikom izlaganja, čini BASIC daleko snažnijim i efektnijim filmom.
Kongova egzekucija je vrlo kompetentna, i film zaista sjajno izgleda, potpuno je na nivou holivudskog filma ovog tipa, ne samo na nivou fotografije i scenografije već i efektnih scena pucnjave, kao i vrlo solidne glume. Po svom stilu GP-506 spada u red već pomenutih korejskih repertoarskih filmova koji na ozbiljniji način od Amerikanaca danas rade neke njihove žanrovske matrice.
Strana kritika je u više navrata poredila GP-506 sa Chan Wook Parkovim JSA. Ipak, to su različiti filmovi i GP-506 ima sličnosti sa JSA koliko i sa KARAULOM Rajka Grlića. Sva tri su filmovi o izolovanim graničarima, ali se svaki ipak znatno razlikuje po svojoj ambiciji.
Iako kao JSA, GP-506 smrtno ozbiljno uzima svoju premisu, ipak je u svom polazu mnogo više exploitation i idejna pretenzija o virusu nasilnosti koji obuzima vojnike je tu više radi obligatory horor metafore nego što je GP-506 film sa tezom.
U svakom slučaju, GP-506 je solidan žanrovski film sa ogromnim izvoznim potencijalom na nivou izvedbe i određenim ograničenjem na Zapadu zbog glumačke podele koja u spoju sa složenijim tretmanom vremena čini film konfuznim manje pažljivom zapadnom gledaocu.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment