Pogledao sam SECRET DEFENSE Philippe Haima, film koji mi je spadao među očekivanije. Kritika iz Screen Dailyja je sugerisala da je reč o francuskom odgovoru na BODY OF LIES. Tome sam se neobično radovao, pre svega zbog neobične tišine francuskih filmmakera prema temi islamskog terorizma. Ta tišina je očekivana pošto je jedino Francuska zapravo podložna tome da u njoj Al Kaida zaista postane masovni narodni pokret, te ima smisla što filmmakeri nisu hteli da čačkaju kad ih već teroristi zaobilaze.
Haimov film je opisan kao topical u Screen Dailyju iako bih ja pre rekao da je reć o vrlo stilizovanom špijunskom trileru smeštenom u klasičan movie reality. Štavoše, rekao bih da je BODY OF LIES daleko realističniji od SECRET DEFENSE. Navodno učešće oravih eksperata DGSE u nastanku filma nije doprinelo stvaranju iole višeg stepena realizma.
Ne samo da teroristi planiraju da izvedu plot sa neurotoksinom koji izgleda kao flourescentno žuta tečnost spakovana u upadljivi srebrni koferčić nego je i HAimova egzekucija više na liniji nekog TV proizvoda tipa 24 ili STATE WITHIN nego HURT LOCKERa. U tom smislu, Screen Daily je žešće dezinformisao.
THE KINGDOM Peter Berga i BODY OF LIES Ridley Scotta su nedostižni uzor za SECRET DEFENSE između ostalog i zato što Haim uopšte ni ne pokušava da se oslno na tipična oružja francuskog žanrovskog filma kao slični naslovi LES PATRIOTES ili AGENTS SECRETS već forsira američki pravac u kome realno jedva da dobacuje do TV nivoa.
Nekoliko tačnih namedropovanja u smislu Muslim Brotherhooda ili Abu Nidala ipak ne mogu da daju naročit kredibilitet priči, pošto na svakom koraku njena ubedljivost u prikazu modus operandija terorističke organizacije biva dezavuisanja. Tako recimo glavni terorista u filmu više liči na Hani Pashu iz BODY OF LIES nego na pravog kontrolora iz senke.
Film je nesporno dinamičan i ima nekoliko sjajnih scena, međutim Haim definitivno nije reditelj koji je sposoban da američkim oružjem razbija holivudsku hegemoniju u domenu repertoarskog filma.
Stoga, SECRET DEFENSE ostaje kao film za ljubitelje priča o bliskoistočnim teroristima ili one spremne da se zabave slabijim prepevom BODY OF LIES. Da je Haim pokušao da preradi nešto kao što je SYIRANA manje bi pogrešio.
* * 1/2 / * * * *
Haimov film je opisan kao topical u Screen Dailyju iako bih ja pre rekao da je reć o vrlo stilizovanom špijunskom trileru smeštenom u klasičan movie reality. Štavoše, rekao bih da je BODY OF LIES daleko realističniji od SECRET DEFENSE. Navodno učešće oravih eksperata DGSE u nastanku filma nije doprinelo stvaranju iole višeg stepena realizma.
Ne samo da teroristi planiraju da izvedu plot sa neurotoksinom koji izgleda kao flourescentno žuta tečnost spakovana u upadljivi srebrni koferčić nego je i HAimova egzekucija više na liniji nekog TV proizvoda tipa 24 ili STATE WITHIN nego HURT LOCKERa. U tom smislu, Screen Daily je žešće dezinformisao.
THE KINGDOM Peter Berga i BODY OF LIES Ridley Scotta su nedostižni uzor za SECRET DEFENSE između ostalog i zato što Haim uopšte ni ne pokušava da se oslno na tipična oružja francuskog žanrovskog filma kao slični naslovi LES PATRIOTES ili AGENTS SECRETS već forsira američki pravac u kome realno jedva da dobacuje do TV nivoa.
Nekoliko tačnih namedropovanja u smislu Muslim Brotherhooda ili Abu Nidala ipak ne mogu da daju naročit kredibilitet priči, pošto na svakom koraku njena ubedljivost u prikazu modus operandija terorističke organizacije biva dezavuisanja. Tako recimo glavni terorista u filmu više liči na Hani Pashu iz BODY OF LIES nego na pravog kontrolora iz senke.
Film je nesporno dinamičan i ima nekoliko sjajnih scena, međutim Haim definitivno nije reditelj koji je sposoban da američkim oružjem razbija holivudsku hegemoniju u domenu repertoarskog filma.
Stoga, SECRET DEFENSE ostaje kao film za ljubitelje priča o bliskoistočnim teroristima ili one spremne da se zabave slabijim prepevom BODY OF LIES. Da je Haim pokušao da preradi nešto kao što je SYIRANA manje bi pogrešio.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment