Pogledao sam BUSTING Peter Hyamsa, courtesy of Kunac.
Ovaj film je u svoje vreme bio poznat po protestima gej aktivista koji su ga optuživali za homofobne izlive, za čitave deonice u kojima se homoseksualci ismevaju, i čini se da su te otpužhbe sasvim osnovane. BUSTING nij jedini film u kome Vice cops imaju susrete sa gay club scenom, i nije prvii u kome je ta scena prikazana kao karikirana, setimo se CRUISINGa.
S druge strane, opsiesija gay negativcima, iako su u BUSTINGu, negativca straight, karakteristična je za krimiće sedamdesetih. Štaviše, BUSTING dovodi neke od osobina krimića sedamdsetih do paroksizma, sniman je u dugim kadar sekvencama sa minimiomom krupnih planova, što dovodi do utiska kontrolisane dokumentarnosti; zatim tu je opsesija korupcijom u policiji gde bi se moglo činiti da se BUSTING kači na SERPICO fenomen, iako su zapravo filmovi izašli iste godine; tu je naravno platonska ljubav izmđu dvojice partnera kao osnov budy cop filma u čemu anticpira granddaddy tog žanra FEEBIE AND BEAN koji je izašao iduće godine.
Dakle, BUSTING je u evoluciji buddy cop filma značajan naslov.
Pre svega Elliott Gould je sjajan kao leading man a kasniji ženoubica Robert Blake ga solidno prati kao partner. Zatim, Hyams, koga ja inače ne cenim previše kao reditelja zaista donosi zanimljiv rediteljski koncept sa tim dugim koreografisanik kadrovima i izbegavanjam krupnih planova osim u najdramatičnijim tačkama.
Konačno, scenario je toliko arhetipski buddy script da bi se moglo reći da je Toddov STARSKY AND HUTCH zapravo na nivou priče najviše referisao na BUSTING.
U svakom slučaju, BUSTING je izuzetbo groovy seventies naslov koji maksimalno preporučujem.
* * * / * * * *
Ovaj film je u svoje vreme bio poznat po protestima gej aktivista koji su ga optuživali za homofobne izlive, za čitave deonice u kojima se homoseksualci ismevaju, i čini se da su te otpužhbe sasvim osnovane. BUSTING nij jedini film u kome Vice cops imaju susrete sa gay club scenom, i nije prvii u kome je ta scena prikazana kao karikirana, setimo se CRUISINGa.
S druge strane, opsiesija gay negativcima, iako su u BUSTINGu, negativca straight, karakteristična je za krimiće sedamdesetih. Štaviše, BUSTING dovodi neke od osobina krimića sedamdsetih do paroksizma, sniman je u dugim kadar sekvencama sa minimiomom krupnih planova, što dovodi do utiska kontrolisane dokumentarnosti; zatim tu je opsesija korupcijom u policiji gde bi se moglo činiti da se BUSTING kači na SERPICO fenomen, iako su zapravo filmovi izašli iste godine; tu je naravno platonska ljubav izmđu dvojice partnera kao osnov budy cop filma u čemu anticpira granddaddy tog žanra FEEBIE AND BEAN koji je izašao iduće godine.
Dakle, BUSTING je u evoluciji buddy cop filma značajan naslov.
Pre svega Elliott Gould je sjajan kao leading man a kasniji ženoubica Robert Blake ga solidno prati kao partner. Zatim, Hyams, koga ja inače ne cenim previše kao reditelja zaista donosi zanimljiv rediteljski koncept sa tim dugim koreografisanik kadrovima i izbegavanjam krupnih planova osim u najdramatičnijim tačkama.
Konačno, scenario je toliko arhetipski buddy script da bi se moglo reći da je Toddov STARSKY AND HUTCH zapravo na nivou priče najviše referisao na BUSTING.
U svakom slučaju, BUSTING je izuzetbo groovy seventies naslov koji maksimalno preporučujem.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment