Pogledao sam LITTLE MURDERS Alana Arkina, jedan od kultnih 70s filmova međutim čini se da su godine koje su prošle u međuvremenu otupele oštricu ovog bitnog counterculture filma.
Reč je o All-Star crnoj komediji koja se oslanja na tradiciju apsurda i govori o njujorškom advokatu koji biva usisan u brak sa ambicoznom ženom koja želi da da uzme pod svoje.
Film je prepun napadno bizarnih situacija, distancirane glumačke igre i pretencioznih dijaloga koji su sporadično u redu ali mahom sve izgleda kao jedna od linija novoholivudskog filma koju nikada nisam razumeo a reprezentuju je naslovi poput Lesterove PETUNIE ili opusa Paul MAzurskog. U tom smislu LITTLE MURDERS meni deluje čak i kao najjasniji film, pa samim tim i najkomunikativniji i najuspešniji, ali ta cela tradicija mi je toliko daleka da ne mogu da kažem da mi je to dovoljno.
Elliott Gould je sjajan u glavnoj ulozi, recimo. Ali, iskreno više bih voleo da gledam glumca takvog dara u nekom drugačijem materijalu. Donald Sutherland, njegov partner iz filma MASH na osnovu koga su i stvorili famu o njima dvojici kao komičarskom tandemu (setimo se filma SPYS) ima sjajn kameo, u možda i najduhovitije napisanoj sceni u kojoj ceo alternativni koncept gotovo da ima neko pokriće. Sam Alan Arkin takođe ima izuzetno efektnu ulogu inspektora koja povremeno skrene u agresivnu šmiru.
Arkinova režija je minimalistička. Iako ima krupnih planova, glumcima je zaista prepušteno da igraju, gotovo pozorišno, te angažman Gordona Willisa u ulozi DPa nije mogao da ostavi veći uticaj. LITTLE MURDERS je jedan od granddaddyja Sundance komedije kakvom je danas poznajemo.
* 1/2 / * * * *
Reč je o All-Star crnoj komediji koja se oslanja na tradiciju apsurda i govori o njujorškom advokatu koji biva usisan u brak sa ambicoznom ženom koja želi da da uzme pod svoje.
Film je prepun napadno bizarnih situacija, distancirane glumačke igre i pretencioznih dijaloga koji su sporadično u redu ali mahom sve izgleda kao jedna od linija novoholivudskog filma koju nikada nisam razumeo a reprezentuju je naslovi poput Lesterove PETUNIE ili opusa Paul MAzurskog. U tom smislu LITTLE MURDERS meni deluje čak i kao najjasniji film, pa samim tim i najkomunikativniji i najuspešniji, ali ta cela tradicija mi je toliko daleka da ne mogu da kažem da mi je to dovoljno.
Elliott Gould je sjajan u glavnoj ulozi, recimo. Ali, iskreno više bih voleo da gledam glumca takvog dara u nekom drugačijem materijalu. Donald Sutherland, njegov partner iz filma MASH na osnovu koga su i stvorili famu o njima dvojici kao komičarskom tandemu (setimo se filma SPYS) ima sjajn kameo, u možda i najduhovitije napisanoj sceni u kojoj ceo alternativni koncept gotovo da ima neko pokriće. Sam Alan Arkin takođe ima izuzetno efektnu ulogu inspektora koja povremeno skrene u agresivnu šmiru.
Arkinova režija je minimalistička. Iako ima krupnih planova, glumcima je zaista prepušteno da igraju, gotovo pozorišno, te angažman Gordona Willisa u ulozi DPa nije mogao da ostavi veći uticaj. LITTLE MURDERS je jedan od granddaddyja Sundance komedije kakvom je danas poznajemo.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment