BOOKSMART Olivie Wilde je hajpovan kao prevratnička teen komedija a uspešna glumica koja ga je režirala brzo je dobacila do pozicije reditelja čiji se novi projekat uzima na neviđeno posle užarene licitacije.
Rekao bih da BOOKSMART nije baš to što mu zbore. Ovo je teen komedija pravljena sa hard-R postulatima i duboko je uronjena u Woke-kulturu. U tom smislu ovo je film visoke mejnstrim estetike koji se oslanja na Woke kulturu i ima LGBT glavnu junakinju, i za razliku od ranijih pokušaja queer teen komedije, ima energiju za crossover.
Nota bene, BOOKSMART nije prvi film koji ulazi u milje teen komedije namenjenog široj bioskopskoj publici koji razrađuje LGBT likove, ali je za razliku od drugih filmova koji su bili "svesniji" toga i pitomiji u realizaciji, Wilde snima razuzdanu komediju koja se ponaša kao da je deo jedne duže prisutne estetike.
BOOKSMART je istovremeno i karikaturalan, i emotivan, i sirov i visokoestetizovan, i na kraju ta komedija uspeva da se sastavi u celinu, ali plašim se da tu nema nekog prevrata.
Osnovna limitiranost BOOKSMARTa dolazi iz scenarija koji je solidan ali vrlo konvencionalan u postavci i nije onoliko maštovit koliko misli da jeste. Jači je u dijalozima nego u situacijama, a čini mi se i da je podela u pojedinim slučajevima klišetiziranija nego što bih očekivao od filma koji režira glumica. Will Forte i Lisa Kudrow su žešća prva lopta u ulogama roditelja, a Forte je sličnu ulogu odigrao iste godine i u GOOD BOYSima, koji radi sličnu stvar, a to je da SUPERBADičnu teen komediju prebaci među "drugačije" junake, s tim što su kod njih to mlađi dečaci.
Olivia Wilde je rediteljski najzanimljivija onda kada njene junakinje zalutaju u neka subjektivna stanja, kao što su halucinacije i maštanja, ili kada su "same sa sobom". Ostatak vremena ovo je solidan hi-nrg komediografski rad u kome je puni angažman autora evidentan.
Dan the Automator je napravio muzičku sliku mahom kao kurator razne dobre muzike koja ide u pozadini. To nije loše, to je stara strategija za ovu vrstu filma, od Johna Hughesa do danas, s tim što mi se čini da je osnovna razlika u tome da teen komedije odavno ne uspevaju da lansiraju pesme već se mahom iscrpljuju u eksploataciji istih. Prošla su vremena kada su čak i neki manje uspešni filmovi poput LOSERa mogli da lansiraju singlove manje poznatih bendova kao što je Wheatus, a o vremenima NOT ANOTHER TEEN MOVIE sa sjajnim cover soundtrackom da i ne govorimo. Ovde je soundtrack prepun sjajne muzike, vrhuni sa LCD Soundsystem ali to je pesma koja je već lansirana u seriji TITANS, dakle sve je to second hand i već se čulo.
Ipak, daleko je BOOKSMART od istinski važnih filmova kao što je PROJECT X ili SUPERBAD (koji je strukturalno bitno trapaviji, ali u pogledu humora i emocija daleko spontaniji i efektniji od BOOKSMART). No, činjenica da je neko uložio ozbiljnu energiju u ovaj žanr je hvale vredno, a posle uspeha Todda Phillipsa, nadam se da će privući ambicioznije autore kao odskočna daska, kao što je devedesetih bio neo noir.
* * * / * * * *
Rekao bih da BOOKSMART nije baš to što mu zbore. Ovo je teen komedija pravljena sa hard-R postulatima i duboko je uronjena u Woke-kulturu. U tom smislu ovo je film visoke mejnstrim estetike koji se oslanja na Woke kulturu i ima LGBT glavnu junakinju, i za razliku od ranijih pokušaja queer teen komedije, ima energiju za crossover.
Nota bene, BOOKSMART nije prvi film koji ulazi u milje teen komedije namenjenog široj bioskopskoj publici koji razrađuje LGBT likove, ali je za razliku od drugih filmova koji su bili "svesniji" toga i pitomiji u realizaciji, Wilde snima razuzdanu komediju koja se ponaša kao da je deo jedne duže prisutne estetike.
BOOKSMART je istovremeno i karikaturalan, i emotivan, i sirov i visokoestetizovan, i na kraju ta komedija uspeva da se sastavi u celinu, ali plašim se da tu nema nekog prevrata.
Osnovna limitiranost BOOKSMARTa dolazi iz scenarija koji je solidan ali vrlo konvencionalan u postavci i nije onoliko maštovit koliko misli da jeste. Jači je u dijalozima nego u situacijama, a čini mi se i da je podela u pojedinim slučajevima klišetiziranija nego što bih očekivao od filma koji režira glumica. Will Forte i Lisa Kudrow su žešća prva lopta u ulogama roditelja, a Forte je sličnu ulogu odigrao iste godine i u GOOD BOYSima, koji radi sličnu stvar, a to je da SUPERBADičnu teen komediju prebaci među "drugačije" junake, s tim što su kod njih to mlađi dečaci.
Olivia Wilde je rediteljski najzanimljivija onda kada njene junakinje zalutaju u neka subjektivna stanja, kao što su halucinacije i maštanja, ili kada su "same sa sobom". Ostatak vremena ovo je solidan hi-nrg komediografski rad u kome je puni angažman autora evidentan.
Dan the Automator je napravio muzičku sliku mahom kao kurator razne dobre muzike koja ide u pozadini. To nije loše, to je stara strategija za ovu vrstu filma, od Johna Hughesa do danas, s tim što mi se čini da je osnovna razlika u tome da teen komedije odavno ne uspevaju da lansiraju pesme već se mahom iscrpljuju u eksploataciji istih. Prošla su vremena kada su čak i neki manje uspešni filmovi poput LOSERa mogli da lansiraju singlove manje poznatih bendova kao što je Wheatus, a o vremenima NOT ANOTHER TEEN MOVIE sa sjajnim cover soundtrackom da i ne govorimo. Ovde je soundtrack prepun sjajne muzike, vrhuni sa LCD Soundsystem ali to je pesma koja je već lansirana u seriji TITANS, dakle sve je to second hand i već se čulo.
Ipak, daleko je BOOKSMART od istinski važnih filmova kao što je PROJECT X ili SUPERBAD (koji je strukturalno bitno trapaviji, ali u pogledu humora i emocija daleko spontaniji i efektniji od BOOKSMART). No, činjenica da je neko uložio ozbiljnu energiju u ovaj žanr je hvale vredno, a posle uspeha Todda Phillipsa, nadam se da će privući ambicioznije autore kao odskočna daska, kao što je devedesetih bio neo noir.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment