Saturday, January 24, 2015

EVERLY

Pogledao sam EVERLY Joe Lyncha, dinamičan posttarantinovski gore krimić snimljen u Srbiji. U konkretnom slučaju EVERLYja, srpski pečat nije veliki osim par epizodnih glumaca i studija u kome je napravljena stilizovana, tehnički korektna scenografija, i ambijent u kome se odvija čitav film.

Posle raznih DTV projekata u kojima je Joe Lynch zaličio na reditelja koji se ipak izdvaja od DTV mase, pružena mu je prilika da za Dimension snimi ovaj stripovski high concept filma sa Salmom Hayek u kome ona igra ocvalu prostitutku koja izda svog zaštitnika Jakuzu i dolazi na nišan raznih osoba koje žele da je ubiju na najrazličitije načine u stanu u kome živi i radi, smeštenom u zgradu koja je cela u vlasništvu kriminalnog sindikata.

EVERLY je film koji se u potpunosti oslanja na već korišćene elemente i stripovsku stilizaciju, od zgrade u vlasništvu sindikata koja podseća na rešenje iz Helgelandovog PAYBACKa, ponovo revitalizovano i u prošlogodišnjem JOHN WICKu pa sve do tarantinovskog preplitanja dijaloga na prozaične teme unutar dramatičnih situacija. Uostalom sama Salma Hayek u ovoj ulozi referiše na opus Roberta Rodrigueza koji ju je i lansirao u svom DESPERADO/ MARIACHI serijalu. Ono što je reltativni novitet za američki film jeste uvođenje dosta takashimiikeovskih detalja i likova. Naravno, ovu kvalifikaciju treba shvatiti krajnje uslovno jer se u ovom filmu prepliću stripovska stilizacija i rešenja iz drugih filmova (i filmskih kultura) međutim likovi Sadiste i Mazohiste kao pretendenata na nagradu za Salminu ucenjenu glavu jako podsećaju na Miikeove junake.

Šteta što japanske junake ne igraju neki glumci sa jačim minulim radom u žanrovskom filmu već japanski epizodisti iz zapadnih filmova i serija.

EVERLY je skončao na DTV tržištu, ali je prošao žanrovski festivalski krug. I ta oštrica koja ga izdvaja od klišetizirane DTV ponude zapravo i jeste karakeristična za tu pseudo-radikalnost/ ekstremnost festivalskog žanrovskog filma. Ipak, u ovom slučaju, kada imamo u vidu spoj visoke profesionalne realizacije, zapaprene gorehoundskim ludilom i japanskim detaljima, ovo je svakako minorno ali prijatno osveženje.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment