Saturday, January 24, 2015

COLT 45

Kada se Pascal Laugier obrukao sa filmom THE TALL MAN, barem se moglo reći da u njemu ima ponešto što liči na njegove ranije filmove. Fabrice du Welz koji je snimio CALVAIRE i odlični VINYAN, u filmu COLT 45 ne samo da se obrukao već je snimio film u kome nema apsolutno ni traga onoga što je radio u tim naslovima. Ne samo da se ovaj film razlikuje od CALVAIRE i VINYANa, što samo po sebi ne mora biti problem već se radi o jako slabom filmu koji ne sadrži apsolutno nijedan od du Welzovih rediteljskih aduta.

COLT 45 je na nivou produžene i to slabije epizode serije BRAQUO, samo sa policajcima koji su manje prljavi, i akcijom koja je manje energična. Domet ovog filma je dakle subtelevizijski i ne čudi me da je u Francuskoj prošlog leta LUCY pregazila COLT 45 kada su išli head to head.

Koliko vidim ovaj du Welzov iskorak u akcioni triler nije samo privremen i dva projekta koja planira da radi na engleskom deluju kao da su bliži COLTu nego VINYANu što je velika šteta jer ovaj žanr upaljivo slabije radi. Štaviše, išao bih toliko daleko da kažem da je VINYAN baš i bio dobar zbog prevazilaženja žanrovskih očekivanja i konvencija, a COLT 45 je loš ne samo jer je slabo realizovan već i zato što se drži žanrovskih kovencija do paroksizma.

Pored du Welza u ovom filmu se prilično obrukao i Benoit Debie, sjajni DP koji se proslavio radeći sa Gasparom Noem ali je u svoj CV uvrstio i radove poput dličnih CARRIERSa Braće Pastor ili HOW I SPENT MY SUMMER VACATION Mela Gibsona. U saradnji sa Noeom, Debie je uspevao da spoji sirovost sa estetizacijom, a u ovim holivudskim radovima bio je vrlo atmosferičan. Naćalost COLT 45 iznad svega deluje artificijelno i neubedljivo, bez sposobnosti da tu artificijelnost digne na nivo postupka i oplodi u bilo kom pogledu.

Glumačka podela je jako slaba, Glavni glumac je krut koliko i Taylor Lautner kada radi sa lošim rediteljem a face poput Gerarda Lanvina po hiljaditi put igraju likove iz ranijih, boljih filmova… 

COLT 45 je slab film. Naravno taj efekat je pojačan sećanjem na VINYAN. Ipak, ovaj rad nažalost nema čak ni onaj intenzivni užas promašaja kakav može da snimi veliki reditelj. Ovaj film je pre svega krajnje efemeran, kao da ne bi bio upečatljiv ni da je veštije napravljen.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment