Reprizirao sam THE SALUTE OF THE JUGGER jedini rediteljski igrenjak David Webb Peoplesa, jedne od najenigmatičnijih figura među holivudskim scenaristima. Peoples ne samo da izbegava publicitet već je imao i jednu vrlo paradoksalnu karijeru. Sa jedne strane potpisao je kultne filmove sa izvanrednim scenarijima kao što su BLADE RUNNER, UNFORGIVEN i TWELVE MONKEYS a sa druge čitav niz dosta čudnih B-promašaja kao što su LEVIATHAN, FATAL SKY pa u krajnjoj liniji i SALUTE.
THE SALUTE OF THE JUGGER međutim uopšte nije tako nezanimljiv film kako je oklevetan. Zbilja, JUGGER nije film u kome scenario igra naročito značajnu ulogu a pošto ga je Peoples sam režirao pretpostavljam da je integritet scenarija ipak očuvan u znatnoj meri. SALTUE bi se slobodno mogao ubrojati u Ozploitation, sniman je u Australiji, u pustinjama koje nas podsećaju na MAD MAX i smešten je u enigmatične postapokaliptične okolnosti u kojima se kao najpopularniji sport nametnuo jugging, neka vrsa ragbija u kome je cilj da se pseća lobanja nabije na štap.
Peoples snima film sa minimumom dijaloga a backstory o razlozima apokalipse u kojoj žive junaci je dat krajnje svedeno. Mnogo više se insistira na fizičkom prisustvu junaka, istrošenosti njihovih tela, brutalnom sportu kojim se bave i užasu u kome žive. U tom pogledu, SALUTE je prevashodno izložen kroz putovanja junaka i jugging, i uprkos tome što postapokaliptični milje i sport prepun nasilja i sakaćenja sugerišu exploitation dinamiku, ovaj film ipak ima neku nesumnjivui arty dimenziju. Otud poređenja sa Altmanovim filmom QUINTET nisu sasvim bez osnova, iako je SALUTE potpuno visceralan a QUINTET insistira na mutnoj cerebralnosti.
Peoples jke okupio odličnu glumačku ekipu, tim predvodi Rutger Hauer u svojim poslednjim theatrical danima, tu je Joan Chen koja će ubrzo potom sa Rutgerom overiti i odlični Teagueov WEDLOCK, zatim Delroy Lindo i Vincent D'Onofrio. Ovaj spoj B-zvezda i karakternih glumaca je zanimljivo koncipiran, premda je ovo film u kome se sve rešilo u underplayu.
Direktor fotografije je David Eggby, jedna od ikona Ozploitationa, čovek koji je Milleru snimao prvi MAD MAX i njegov doprinos je izuzetno prisutan - ne samo da izuzetno energično beleži borbe među junacima već i svim lokacijama daje izuzetno živopisnu atmosferu.
SALUTE je mnogo respektabilniji film nego što je većina kritika tvrdila iako je i u svoje vreme imao ponegde podršku. Sasvim siguno da ovaj film nije na nivou Peoplesovih klasika, ali je svakako reč o naslovu koji je uspeo da se izdvoji kao eksces u domenu B-produkcije.
* * 1/2 / * * * *
THE SALUTE OF THE JUGGER međutim uopšte nije tako nezanimljiv film kako je oklevetan. Zbilja, JUGGER nije film u kome scenario igra naročito značajnu ulogu a pošto ga je Peoples sam režirao pretpostavljam da je integritet scenarija ipak očuvan u znatnoj meri. SALTUE bi se slobodno mogao ubrojati u Ozploitation, sniman je u Australiji, u pustinjama koje nas podsećaju na MAD MAX i smešten je u enigmatične postapokaliptične okolnosti u kojima se kao najpopularniji sport nametnuo jugging, neka vrsa ragbija u kome je cilj da se pseća lobanja nabije na štap.
Peoples snima film sa minimumom dijaloga a backstory o razlozima apokalipse u kojoj žive junaci je dat krajnje svedeno. Mnogo više se insistira na fizičkom prisustvu junaka, istrošenosti njihovih tela, brutalnom sportu kojim se bave i užasu u kome žive. U tom pogledu, SALUTE je prevashodno izložen kroz putovanja junaka i jugging, i uprkos tome što postapokaliptični milje i sport prepun nasilja i sakaćenja sugerišu exploitation dinamiku, ovaj film ipak ima neku nesumnjivui arty dimenziju. Otud poređenja sa Altmanovim filmom QUINTET nisu sasvim bez osnova, iako je SALUTE potpuno visceralan a QUINTET insistira na mutnoj cerebralnosti.
Peoples jke okupio odličnu glumačku ekipu, tim predvodi Rutger Hauer u svojim poslednjim theatrical danima, tu je Joan Chen koja će ubrzo potom sa Rutgerom overiti i odlični Teagueov WEDLOCK, zatim Delroy Lindo i Vincent D'Onofrio. Ovaj spoj B-zvezda i karakternih glumaca je zanimljivo koncipiran, premda je ovo film u kome se sve rešilo u underplayu.
Direktor fotografije je David Eggby, jedna od ikona Ozploitationa, čovek koji je Milleru snimao prvi MAD MAX i njegov doprinos je izuzetno prisutan - ne samo da izuzetno energično beleži borbe među junacima već i svim lokacijama daje izuzetno živopisnu atmosferu.
SALUTE je mnogo respektabilniji film nego što je većina kritika tvrdila iako je i u svoje vreme imao ponegde podršku. Sasvim siguno da ovaj film nije na nivou Peoplesovih klasika, ali je svakako reč o naslovu koji je uspeo da se izdvoji kao eksces u domenu B-produkcije.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment