Reprizirao sam OUT OF SIGHT Stevena Soderbergha, ekranizaciju romana Elmore Leonarda koja je jednim potezom vratila Soderbergha u igru, potvrdila Clooneya kao zvezdu i lansirala Scott Franka kao scenaristu-superstara. Frank je potpisao i adaptaciju Leonardovog romana GET SHORTY koju je režirao Barry Sonnenfeld, takođe, jedan izvanredan film. Prava je šteta što ljudi koji stoje iza SHORTYja i SIGHTa, a to je De Vitova firma Jersey Films više ne postoje jer su u nekoliko navrata napravili odlične filmove upravo tog srednjebudžetnog profila, a opet za publiku, što danas sve više nedostaje u ponudi studija.
Soderbergh je snimio ovaj film u svojoj baroknoj fazi i u saradnji sa DPjem Elliott Davisom, napravio je izuzetno atmosferičan film, koristeći se brojnim trikovima koje zna, od bogate, koloritne fotografije, preko montaže sa dosta 70s a ponegde i novotalasovskih detalja, do funky skora Davida Holmesa koji je svoj vrhunac u saradnji sa Soderberghom postigao baš u ovom filmu. U svakom slučaju, Soderbergh je posle ovog filma počeo da jenjava kao veliki stilista i prešao je uneke radikalnije eksperimentalne forme, međutim ovaj film je dobar podsednik koliko ovaj reditelj vlada izražajnim sredstvima filmske moderne i potvrđuje da je klasa, i da nimalo nije za otpisivanje.
Ono što je glavni adut ovog filma, pred odličnog u duhovitog Frankovog scenarija, baziranog na Leonardovom romanu koji sam po sebi vrca, jeste Soderberghovo snalaženje unutar scena na rediteljskom planu. U svojim kasnijim radovima, imao je iskustva i sa zvezdanijim podelama od ove, ali nikada potom nije uspeo da na tako efektan način stvara odnose između likova unutar scene, da kreira tenziju, svakome pruži ne samo funkciju već i pravo mesto, i da istakne zvezde. U tom domenu, OUT OF SIGHT funkcioniše besprekorno, i iako zapravo vrvi od headlinera glumaca, nikada se ne dovodi u pitanje da su Clooney i J.Lo u centru pažnje.
Što se Clooneya tiče, njegova uloga u OUT OF SIGHTu se bez problema može meriti sa Redfordovom interpretacijom Dortmundera u HOT ROCKu, dakle to je taj spoj naizgled laganog materijala i zvezde koja se kreće tankom linijom između zabave i ozbiljnog karakternog igranja, odnosno mejnstrima visoke klase. Ni ne čudi da je kasnije Clooney pošao putem Redforda i Beattyja i njihovim 70s stazama.
Što se J.Lo tiče, koliko god ona danas delovala besmisleno, ovo je film koji je izašao neposredno posle U-TURNa, a glumica koja ima takvu seriju nasova u par godina jeste sila na koju se mora(lo) računati. Doduše, ona je ovde aposlutno u funkciji priče, potčinjena rediteljskoj viziji i njen slučaj je klasičan primer davanja suvišne slobode glumcu koja na kraju dovodi do potpunog kraha karijere i reputacije. U ovom filmu, J.Lo je na apsolutnom vrhuncu.
Hemije između nje i Clooneya je izvnredno realizovana, sa dijaloškim razmenama na nivou klaska poput Cary Granta i Katherine Hepburn i erotskom tenzijom koja se retko sreće u mejnstrim filmu.
OUT OF SIGHT je ukratko film kakav se retko sreće, uspeo primer mejnstrim filma visoke klase u kome su autori pored evidentne veštine i kvaliteta imali i malo sreće da sve bude obogaćeno jednom dodatnom dimenzijom harizme i šarma. Više od deset godina od kada sam ga prvi, i ubrzo potom drugi put gledao u bioskopu, ovaj film stoji kao ništa manji klasik.
* * * 1/2 / * * * *
Soderbergh je snimio ovaj film u svojoj baroknoj fazi i u saradnji sa DPjem Elliott Davisom, napravio je izuzetno atmosferičan film, koristeći se brojnim trikovima koje zna, od bogate, koloritne fotografije, preko montaže sa dosta 70s a ponegde i novotalasovskih detalja, do funky skora Davida Holmesa koji je svoj vrhunac u saradnji sa Soderberghom postigao baš u ovom filmu. U svakom slučaju, Soderbergh je posle ovog filma počeo da jenjava kao veliki stilista i prešao je uneke radikalnije eksperimentalne forme, međutim ovaj film je dobar podsednik koliko ovaj reditelj vlada izražajnim sredstvima filmske moderne i potvrđuje da je klasa, i da nimalo nije za otpisivanje.
Ono što je glavni adut ovog filma, pred odličnog u duhovitog Frankovog scenarija, baziranog na Leonardovom romanu koji sam po sebi vrca, jeste Soderberghovo snalaženje unutar scena na rediteljskom planu. U svojim kasnijim radovima, imao je iskustva i sa zvezdanijim podelama od ove, ali nikada potom nije uspeo da na tako efektan način stvara odnose između likova unutar scene, da kreira tenziju, svakome pruži ne samo funkciju već i pravo mesto, i da istakne zvezde. U tom domenu, OUT OF SIGHT funkcioniše besprekorno, i iako zapravo vrvi od headlinera glumaca, nikada se ne dovodi u pitanje da su Clooney i J.Lo u centru pažnje.
Što se Clooneya tiče, njegova uloga u OUT OF SIGHTu se bez problema može meriti sa Redfordovom interpretacijom Dortmundera u HOT ROCKu, dakle to je taj spoj naizgled laganog materijala i zvezde koja se kreće tankom linijom između zabave i ozbiljnog karakternog igranja, odnosno mejnstrima visoke klase. Ni ne čudi da je kasnije Clooney pošao putem Redforda i Beattyja i njihovim 70s stazama.
Što se J.Lo tiče, koliko god ona danas delovala besmisleno, ovo je film koji je izašao neposredno posle U-TURNa, a glumica koja ima takvu seriju nasova u par godina jeste sila na koju se mora(lo) računati. Doduše, ona je ovde aposlutno u funkciji priče, potčinjena rediteljskoj viziji i njen slučaj je klasičan primer davanja suvišne slobode glumcu koja na kraju dovodi do potpunog kraha karijere i reputacije. U ovom filmu, J.Lo je na apsolutnom vrhuncu.
Hemije između nje i Clooneya je izvnredno realizovana, sa dijaloškim razmenama na nivou klaska poput Cary Granta i Katherine Hepburn i erotskom tenzijom koja se retko sreće u mejnstrim filmu.
OUT OF SIGHT je ukratko film kakav se retko sreće, uspeo primer mejnstrim filma visoke klase u kome su autori pored evidentne veštine i kvaliteta imali i malo sreće da sve bude obogaćeno jednom dodatnom dimenzijom harizme i šarma. Više od deset godina od kada sam ga prvi, i ubrzo potom drugi put gledao u bioskopu, ovaj film stoji kao ništa manji klasik.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment