Pogledao sam THE OTHER GUYS Adam McKaya, na ovom nekom screeneru koji se pojavio. Kopija jeste screener ali deluje kao da se ipak posredovalo između DVDa i ovoga što je leakovalo na net. Ipak, film sasvim lepo može da se pogleda i izrespektuje bez većih tegoba.
Posle COP OUTa, i hladnog tuša koji su ljubitelji buddy cop filma doživeli tom prilikom, pojavila se serija THE GOOD GUYS koja doduše jeste više za ljubitelje i poznavaoce nego za najširu publiku ali donela je dva izvanredno upečatljiva junaka i odličnu glumačku podelu sa duhovitim scenarijima i dosta old school realizacijom. THE OTHER GUYS je skuplji film na istom tragu, policijska akciona komedija koja, kao i uvek što je slučaj kod McKaya pokušava da se ne samo poigra određenim žanrom već i da ga u izvesnoj meri simulira.
Dok je TALLADEGA NIGHTS bio prilično duhovit dok junaci ne sednu u kola, THE OTHER GUYS pokazuje sazrevanje McKaya kao reditelja jer u ovom filmu i policijski rad, pa čak i većina akcionih scena nose u sebi humor i ne remete previše žanrovsku celovitost filma. Tome doprinosi i glumačka podela koju čine jedan akcioni heroj Mark Wahlberg i jedan all-out komičar, Will Ferrell. Wahlberg je imao uloge ovog tipa i to u čak vrlo dobrim buddy cop filmovima poput izvrsnog CORRUPTORa ali Ferrellov specifični humor je takav da je u izvesnom smislu protivan akcionom trileru kao bazičnoj strukturi buddy cop filma jer je baziran na statičnim situacijama, neprijatnostima i sl. To je bio jedan od problema Peter Segalove inače izvrsne režije GET SMARTa - akcija je u tom filmu bila previše dobra u odnosu na tip humora i glume koji je nosio Carrell. Otud je neobično da je isti glumac kasnije igrao u sličnom spoju akcije i komedije DATE NIGHT.
McKay je ipak na kraju uspeo da THE OTHER GUYS ipak funkcioniše kao takva-kakva celina i da ne potone pod pritiskom vlastite estetike skeča i vica kojom se Ferrell i McKay realno najviše bave u svojim filmovima ili webizodama.
S druge strane, pružio je sebi priliku i da se dokaže kao "ozbiljan" reditelj i da u saradnji sa Oliver Woodom, jednim od najboljih DPjeva kad je akcija u pitanju snimi nekoliko sasvim solidnih akcionih sekvenci sa dosta smisla za humor.
Sasvim je prirodno da u ovakvom odnosu snaga THE OTHER GUYS uprkos svemu ipak više vuče na stranu komedije i to je u krajnjoj liniji dobro jer je film prilično smešan sa nizom dementnih scena i izvrsnih glumačkih rešenja.
Isto tako, sama istraga koju sprovode junaci je duhovita, i ne remeti ritam onoga što je McKayov glavni cilj. Stoga, kada na kraju cela priča sa white collar kriminalom postane malo topical i dođe se do društvene kritike, to je sve već zasluženo zaista solidnom zabavom koja je dotle proizvedena.
Sam Jackson i The Rock u ulozi tipičnih filmskih superheroja buddy copova je odlična i pozivala bi na spin-off, ali plašim se da su njih dvojica suviše high profile za tu vrstu akcije. Michael Keaton u glumačkoj postavi je sjajan dodtak i pravo kucanje na vrata zaboravljenog asa.
* * * / * * * *
Posle COP OUTa, i hladnog tuša koji su ljubitelji buddy cop filma doživeli tom prilikom, pojavila se serija THE GOOD GUYS koja doduše jeste više za ljubitelje i poznavaoce nego za najširu publiku ali donela je dva izvanredno upečatljiva junaka i odličnu glumačku podelu sa duhovitim scenarijima i dosta old school realizacijom. THE OTHER GUYS je skuplji film na istom tragu, policijska akciona komedija koja, kao i uvek što je slučaj kod McKaya pokušava da se ne samo poigra određenim žanrom već i da ga u izvesnoj meri simulira.
Dok je TALLADEGA NIGHTS bio prilično duhovit dok junaci ne sednu u kola, THE OTHER GUYS pokazuje sazrevanje McKaya kao reditelja jer u ovom filmu i policijski rad, pa čak i većina akcionih scena nose u sebi humor i ne remete previše žanrovsku celovitost filma. Tome doprinosi i glumačka podela koju čine jedan akcioni heroj Mark Wahlberg i jedan all-out komičar, Will Ferrell. Wahlberg je imao uloge ovog tipa i to u čak vrlo dobrim buddy cop filmovima poput izvrsnog CORRUPTORa ali Ferrellov specifični humor je takav da je u izvesnom smislu protivan akcionom trileru kao bazičnoj strukturi buddy cop filma jer je baziran na statičnim situacijama, neprijatnostima i sl. To je bio jedan od problema Peter Segalove inače izvrsne režije GET SMARTa - akcija je u tom filmu bila previše dobra u odnosu na tip humora i glume koji je nosio Carrell. Otud je neobično da je isti glumac kasnije igrao u sličnom spoju akcije i komedije DATE NIGHT.
McKay je ipak na kraju uspeo da THE OTHER GUYS ipak funkcioniše kao takva-kakva celina i da ne potone pod pritiskom vlastite estetike skeča i vica kojom se Ferrell i McKay realno najviše bave u svojim filmovima ili webizodama.
S druge strane, pružio je sebi priliku i da se dokaže kao "ozbiljan" reditelj i da u saradnji sa Oliver Woodom, jednim od najboljih DPjeva kad je akcija u pitanju snimi nekoliko sasvim solidnih akcionih sekvenci sa dosta smisla za humor.
Sasvim je prirodno da u ovakvom odnosu snaga THE OTHER GUYS uprkos svemu ipak više vuče na stranu komedije i to je u krajnjoj liniji dobro jer je film prilično smešan sa nizom dementnih scena i izvrsnih glumačkih rešenja.
Isto tako, sama istraga koju sprovode junaci je duhovita, i ne remeti ritam onoga što je McKayov glavni cilj. Stoga, kada na kraju cela priča sa white collar kriminalom postane malo topical i dođe se do društvene kritike, to je sve već zasluženo zaista solidnom zabavom koja je dotle proizvedena.
Sam Jackson i The Rock u ulozi tipičnih filmskih superheroja buddy copova je odlična i pozivala bi na spin-off, ali plašim se da su njih dvojica suviše high profile za tu vrstu akcije. Michael Keaton u glumačkoj postavi je sjajan dodtak i pravo kucanje na vrata zaboravljenog asa.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment