Sa izvesnim zakašnjenjem pogledao sam OSS 117 - RIO NE REPOND PLUS Michela Hazanaviciusa, jednu od najboljih savremenih Bond-parodija. OSS 117 je serija snimljena po romanima Jean Brucea koji je bio svojevrsna preteča Iana Fleminga i pisao je vrlo strejt špijunske romane po kojima su u početku snimani "ozbiljni" filmovi. Slično Toddu Philipsu u STARSKY AND HUTCH, Hazanavicius je sa popularnim komičarem Jean Dujardinom koga znamo po Kounenovom filmu 99 FRANCS napravio reboot tih ekranizacija kao komediju, parodiju svih konvencija na koje se oslanjao.
Međutim, ono po čemu se Hazanavicius razlikuje jeste što je i u prvom i u drogom OSS117 filmu pokazao izvanrednu rediteljsku veštinu, sjajan dar za vizuelne gegove i to samo na nivou humora već i na planu filmskih referenci, citata i rekonstrukcije epohe, kako na nivou production designa tako i tehničkih anahronizama. U tom smislu, slično STARSKOM, i OSS 117 nije predaleko od uzora koje parodira, ovo u suštini jeste špijunski triler i ima svoje borilačke i akcione scene ali je sve dopunjeno vrlo često suptilnim, i još češće politički nekorektnim humorom koji sve onda gura u jasniju parodiju. Taj spoj sa ozbiljnošću izvornika koja je sama po sebi smešna i dopunskog humora čini dobitnu kombinaciju.
Dok se film smešten u Kairo bavio sudarom naslovnog agenta sa islamskim fundamentalistima i odbeglim nacistima, u nastavku su to samo nacisti i Kinezi, a na njegovoj strani su agenti MOSSADa pred kojima stalno ima spontane antisemtiske ispade, otkrivajući duboku ksenofobiju degolizma. I uopšte, LOST IN RIO jako insistira na kontardikcijama degolizma
Jean Dujardin je naravno sjajan u glavnoj ulozi, između ostalog i zato što nije groteskan poput Mike Myersa već je zgodan kao Sean Connery sa blagom izopačenošću koja ga istovremeno čini i potencijalnim akcionim herojem i frikom koji headlinuje komediju. Upravo je sam Dujardinov izgled kao spoj hunkinessa i komičarske ružnoće paradigmatičan za stilsko opredeljenje filma.
Međutim, ako je CAIRO najavio da Hazanavicius može mnogo da pruži u vizuelnom smislu, onda je RIO to dokazao kroz niz sjajnih, bezobraznih polemika sa Hitchockom (koji je u Rio smestio svoj NOTORIOUS na koji se OSS 117 delimično nadovezuje) povrh svih onih koje se dotiču Bonda, francuskih krimića i sl.
Teško da ima filmova koji mogu dostići lepršavost komičnog promišljanja filma epohe kao što je to uradio DOWN WITH LOVE Peytona Reeda ali Hazanavicius je jako blizu toga.
* * * / * * * *
Međutim, ono po čemu se Hazanavicius razlikuje jeste što je i u prvom i u drogom OSS117 filmu pokazao izvanrednu rediteljsku veštinu, sjajan dar za vizuelne gegove i to samo na nivou humora već i na planu filmskih referenci, citata i rekonstrukcije epohe, kako na nivou production designa tako i tehničkih anahronizama. U tom smislu, slično STARSKOM, i OSS 117 nije predaleko od uzora koje parodira, ovo u suštini jeste špijunski triler i ima svoje borilačke i akcione scene ali je sve dopunjeno vrlo često suptilnim, i još češće politički nekorektnim humorom koji sve onda gura u jasniju parodiju. Taj spoj sa ozbiljnošću izvornika koja je sama po sebi smešna i dopunskog humora čini dobitnu kombinaciju.
Dok se film smešten u Kairo bavio sudarom naslovnog agenta sa islamskim fundamentalistima i odbeglim nacistima, u nastavku su to samo nacisti i Kinezi, a na njegovoj strani su agenti MOSSADa pred kojima stalno ima spontane antisemtiske ispade, otkrivajući duboku ksenofobiju degolizma. I uopšte, LOST IN RIO jako insistira na kontardikcijama degolizma
Jean Dujardin je naravno sjajan u glavnoj ulozi, između ostalog i zato što nije groteskan poput Mike Myersa već je zgodan kao Sean Connery sa blagom izopačenošću koja ga istovremeno čini i potencijalnim akcionim herojem i frikom koji headlinuje komediju. Upravo je sam Dujardinov izgled kao spoj hunkinessa i komičarske ružnoće paradigmatičan za stilsko opredeljenje filma.
Međutim, ako je CAIRO najavio da Hazanavicius može mnogo da pruži u vizuelnom smislu, onda je RIO to dokazao kroz niz sjajnih, bezobraznih polemika sa Hitchockom (koji je u Rio smestio svoj NOTORIOUS na koji se OSS 117 delimično nadovezuje) povrh svih onih koje se dotiču Bonda, francuskih krimića i sl.
Teško da ima filmova koji mogu dostići lepršavost komičnog promišljanja filma epohe kao što je to uradio DOWN WITH LOVE Peytona Reeda ali Hazanavicius je jako blizu toga.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment