Wednesday, August 11, 2010

SOLITARY MAN

Pogledao sam SOLITARY MAN Briana Koppelmana i Davida Leviena, jedan od najočekivanijih filmova prošle pa sad i ove godine. Ovaj film je definitivno bookend naslov u kome Doiglas zaključuje svoje japi likove iz osamdesetih i devedesetih, i to što izlazi i nastavak WALL STREETa ove godine samo pokazuje koliko su to bitni likovi za definisanje jedne ere i to ne samo kroz prikaz sveta biznisa već i libidinalne energije koju je taj svet nosio.

SOLITARY MAN je indie film koji samim tim ima priliku da bude "ozbiljan" i da se pozabavi karakterom na način na koji bi to svojevremeno nešto češće radili holivudski filmovi. Iako se to i njima potkrade, poslednjih sezona karakterom se bave samo high concept melodrame, ili istinite priče, a nema nekih manjih, nepretencioznijih filmova sa ozbiljnijim preispitivanjem kako karaktera u psihološkom smislu tako i u filmskom. Naime, SOLITARY MAN jeste prilično zanimljiva studija muškarca u klimaksu i njegovog suočavanja sa činjenicom da ga je pregazilo vreme ali nije samo to, ona se najdirektnije bavi Douglasovom filmskom personom, i smešta je u jedan vrlo precizan melodramski kontekst u kome se dešavaju ozbiljne scene ali se nikada ne odlazi u indie raštimovanost, ne zaboravlja se thre-act struktura i precizan razvoj drame sa dosta šarma.

Douglas je naravno centar ovog filma i nema problem sa tim da čak i bukvalno odigra truljenje svog junaka. Tome mu pomaže i faktička dotrajalost tela. U filmu hramlje jer mu je koleno bilo u fazi pred operaciju i čini se da su se glumac i lik proželi kao u vreme osamdesetih kada je on svojom poslovnom promućurnošću i privatnom nezasitošću parirao svojim junacima.

Okružen je zvezdama tako da se u manjim ulogama pojavljuju Susan Sarandon, Danny De Vito, Mary Louise Parker, Jesse Eisenberg, Jenna Fischer, no centar priče je jasno definisan i SOLITARY MAN se nikada ne degeneriše u indie dramu sa All-Star podelom koja nije ravna čak ni zbiru uključenih talenata. Ovaj film po svom efektu prevazilazi zbir i stoji kao pravi pogodak.

Film su režirali Soderberghovi scenaristi-miljenici Levien i Koppelman koji imaju karijeru i mimo njega, setimo se ROUNDERSa, ali on im je kao producent omogućio da se izbore za ovaj projekat i konačno je reč o filmu u kome su Avi Lerner i ekipa iz Millenniuma uspeli da se sasvim uspešno plasiraju u indie vode. Očigldno im je saradnja sa Douglasom dobro polazište jer su sa njim radili i izvanredni KING OF CALIFORNIA.

za razliku od Soderbergha, njegovi scenaristi se drže vrlo konvencionalnog, preciznog pripovedanja i uz veliku pomoć DPa Alwina Zuchlera koga znamo po saradnjama sa Roger Michellom isporučuju slick melodramu major kalibra, na vrlo skromnom ali odlično iskorišćenom indie budžetu.

SOLITARY MAN je film koji je do te mere oslonjen na Douglasa da uživanje u njemu jeste direktno proporcionalno gledaočevoj toleranciji prema ovom glumcu, a isto tako ugođaju doprinosi, premda nije nužno i poznavanje njegovog glumačkog opusa. Međutim, mislim da čak i oni koji ne vole Douglasa i ne smatraju njegov opus značajnim, mogu lepo da se snađu u ovom odličnom filmu.

* * * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment