Pogledao sam NIGHT MOVES Kelly Reichardt. Posle velikog kiksa dvojca Marling-batmanglij sa filmom THE EAST od kog sam očekivao da će otvoriti novo filmsko poglavlje na temu eko-terorizma, Kelly Reichardt uspeva da izvuče stvar svojim slowburnerom od grupi aktivista koji odlučuju da sruše branu.
Film nose Jesse Eisenberg kao svojevrsni eko-teroristički Raskoljnikov, zatim Dakota Fanning i Peter Sarsgaard kako njegovi saborci. Ipak, Eisenberg je stub filma i uspeva vrlo dobro da dočara grizodušje i prazninu teroriste koji je obavio zadatak i tek tada se uverio u njegov besmisao.
Kelly Reichardt uspeva da filmom dočara atmosferu treehuggerskih kolonija kao nukleusa nekog budućeg Weather Undergrounda a kroz svoj metodičan postupak i detaljno iznošenje slučaja stvara i solidan snowburn suspense.
U pojedinim situacijama je bilo prostora za efektinija rešenja i domišljatije gestove likova. Ipak, na duže staze je dobro što se Kelly Reichardt uzdržala kako bi očuvala utisak mučnog i gotovo banalnog života počinioca takvog dela.
NIGHT MOVES je solidan i ozbiljan, doduše ne preterano atraktivan film. Iako nema sumnje da je reč o delu savremene indie scene, u njemu ima ponešto od angažmana novoholivudskog filma sedamdesetih.
Kome ove reference nešto znače neka obrati pažnju.
* * * / * * * *
Film nose Jesse Eisenberg kao svojevrsni eko-teroristički Raskoljnikov, zatim Dakota Fanning i Peter Sarsgaard kako njegovi saborci. Ipak, Eisenberg je stub filma i uspeva vrlo dobro da dočara grizodušje i prazninu teroriste koji je obavio zadatak i tek tada se uverio u njegov besmisao.
Kelly Reichardt uspeva da filmom dočara atmosferu treehuggerskih kolonija kao nukleusa nekog budućeg Weather Undergrounda a kroz svoj metodičan postupak i detaljno iznošenje slučaja stvara i solidan snowburn suspense.
U pojedinim situacijama je bilo prostora za efektinija rešenja i domišljatije gestove likova. Ipak, na duže staze je dobro što se Kelly Reichardt uzdržala kako bi očuvala utisak mučnog i gotovo banalnog života počinioca takvog dela.
NIGHT MOVES je solidan i ozbiljan, doduše ne preterano atraktivan film. Iako nema sumnje da je reč o delu savremene indie scene, u njemu ima ponešto od angažmana novoholivudskog filma sedamdesetih.
Kome ove reference nešto znače neka obrati pažnju.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment