Pogledao sam YES MAN Peytona Reeda.
Od ovog filma sam puno očekivao upravo zbog Reeda koji je još 2003. sa DOWN WITH LOVE pokazao da je izuzetan reditelj i jedan od možda i najtalentovanijih u domenu savremene američke komedije. Isto tako, i Jim Carrey u poslednje vreme radi sa sjajnim rediteljima, naročito ako imamo u vidu da mu je prethodnu tentpole komediju režirao Dean Parisot, reditelj remek-dela GALAXY QUEST.
U tom smislu, interesantno je da ni Reed ni Parisot nisu uopšte dovoljno cenjeni zbog zaista natprosečnog kvaliteta koji unose u holivudski mejnstrim. Ono što je u izvesnoj meri stvaralo nespokoj vezano za YES MAN jeste to što je projekat požurivan zbog WGA štrajka i plašio sam se da je ulazak u snimanje ovog filma nervozni Warnerov potez u očajničkoj potrebi da snime nešto čime će hraniti svoju distributivnu mašinu.
Međutim, YES MAN je jako dobar film koji nastavlja carreyevu pobedničku seriju high concept komeija koje zapravo imaju sadržaj i imaju smisao izvan gegova i fizičkog humora. Naravno, sve to postoji i ovde ali ipak glavni ključ filma je priča, a u tome je Reed majstor.
Naime, i u svojim ranijim filmovima koji su bili vrlo duhoviti, Reed je uspevao da prodre do priče i da je iznese tako da nijedan od tih filmova nije isključivo zavisio od humora. Sličan slučaj je in sa YES MAN. Ovo je film koji bi funkcionisao i kao reglarna melodrama bez carreya, on je samo dodatak koji čini celu stvar još zabavnijom.
Iako je razlika u godinama upadljiva svakome ko ima ikakvu predstavu o biografiji Jim Carreya i Zooey Deschanel, njih dvojr funkcionišu savršeno kao zaljubljeni par i Reed je tu uspeo da stvori odličnu hemiju. Njih dvoje su u suštini ključ filma i svi ostali likovi realno samo služe kao katalizatori radnje. večiti sidekick Bradley Cooper je svoju ulogu tako i shvatio tako da on drži racionalni centar filma dok su Rhys Darby (kandidat da igra Michael Cainea u eventualnom biopicu) i Danny Masterson tu da ostvare neke agresivnije komičarske role u epizodama. I obojica u tome uspevaju a Rhys Darby ima i veliku zaleđinu u seriji FLIGHT OF THE CONCHORDS tako da ja mislim da mu je YES MAN jedna od stepenica za ulazak u holivudski biznis na velikom ekranu.
YES MAN zaslužuje svaku preporuku jer stoji kao film koji potvrđuje zbog čega se Holivud uvek iznova vraća nekim formulama.
* * * / * * * *
Od ovog filma sam puno očekivao upravo zbog Reeda koji je još 2003. sa DOWN WITH LOVE pokazao da je izuzetan reditelj i jedan od možda i najtalentovanijih u domenu savremene američke komedije. Isto tako, i Jim Carrey u poslednje vreme radi sa sjajnim rediteljima, naročito ako imamo u vidu da mu je prethodnu tentpole komediju režirao Dean Parisot, reditelj remek-dela GALAXY QUEST.
U tom smislu, interesantno je da ni Reed ni Parisot nisu uopšte dovoljno cenjeni zbog zaista natprosečnog kvaliteta koji unose u holivudski mejnstrim. Ono što je u izvesnoj meri stvaralo nespokoj vezano za YES MAN jeste to što je projekat požurivan zbog WGA štrajka i plašio sam se da je ulazak u snimanje ovog filma nervozni Warnerov potez u očajničkoj potrebi da snime nešto čime će hraniti svoju distributivnu mašinu.
Međutim, YES MAN je jako dobar film koji nastavlja carreyevu pobedničku seriju high concept komeija koje zapravo imaju sadržaj i imaju smisao izvan gegova i fizičkog humora. Naravno, sve to postoji i ovde ali ipak glavni ključ filma je priča, a u tome je Reed majstor.
Naime, i u svojim ranijim filmovima koji su bili vrlo duhoviti, Reed je uspevao da prodre do priče i da je iznese tako da nijedan od tih filmova nije isključivo zavisio od humora. Sličan slučaj je in sa YES MAN. Ovo je film koji bi funkcionisao i kao reglarna melodrama bez carreya, on je samo dodatak koji čini celu stvar još zabavnijom.
Iako je razlika u godinama upadljiva svakome ko ima ikakvu predstavu o biografiji Jim Carreya i Zooey Deschanel, njih dvojr funkcionišu savršeno kao zaljubljeni par i Reed je tu uspeo da stvori odličnu hemiju. Njih dvoje su u suštini ključ filma i svi ostali likovi realno samo služe kao katalizatori radnje. večiti sidekick Bradley Cooper je svoju ulogu tako i shvatio tako da on drži racionalni centar filma dok su Rhys Darby (kandidat da igra Michael Cainea u eventualnom biopicu) i Danny Masterson tu da ostvare neke agresivnije komičarske role u epizodama. I obojica u tome uspevaju a Rhys Darby ima i veliku zaleđinu u seriji FLIGHT OF THE CONCHORDS tako da ja mislim da mu je YES MAN jedna od stepenica za ulazak u holivudski biznis na velikom ekranu.
YES MAN zaslužuje svaku preporuku jer stoji kao film koji potvrđuje zbog čega se Holivud uvek iznova vraća nekim formulama.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment