TPEHEP je rediteljski debi Danile Kozlovskog, vrlo zrelo holivudski koncipiran star vehicle, projektovan da izađe u osvit Mundijala u Rusiji, tehnički vešto realizovan. Kozlovski kao reditelj je mudro u prvi plan stavio Kozlovskog glumca i iz samog sebe je istesao temelj ovog filma.
Glavni junak je iskusni ruski fudbaler koji doživljava potpuni brodolom na najvažnijoj utakmici nacionalnog tima te ostaje suspendovan, postaje trener malog provincijskog kluba. U klubu se suočava sa učmalošću provincijskog života ali još više sa učmalošću provincijskog fudbala. Pokušava da preokrene stvari i od Meteora napravi pobednički tim.
TPEHEP je film koji se hrani svim zamislivim klišeima sportskog filma, temama uspona i pada, igre koja oplemenjuje čoveka, i čoveka koji oplemenjuje igru, pitanjima lojalnosti, sportskom ekipom kao porodicom, i porodicom kao sportskom ekipom… Rečju TPEHEP je školski primer sportskog filma izgrađenog na dugogodišnjoj tradiciji sličnih ostvarenja, ali Kozlovskom se mora priznati da većinu tih klišea plasira efektno i sa punim uverenjem.
Nažalost, neke od bitnih zapleta u filmu, recimo ljubavnu priču, Kozlovski tretira kao sporedniju nego što bi trebalo i maltene je tretira kao kliše koji se samopodrazumeva. Tako neka od bitnih emotivnih žarišta ostaju neiskorišćena.
Međutim, film bez neke veće potrebe traje 130 minuta i u pojedinim fazama postaje repetitivan, a i ono što se ne ponavlja bez problema se moglo redukovati. U tom pogledu čini se da Kozlovski pumpa svoj film u format blokbastera iako je istu priču mogao da suzi i učini efektnijom.
Međutim, Kozlovski je bez sumnje snimio film koji ima fizionomiju blokbastera, direktor fotografije Fjodor Ljas dolazi sa nekoliko baš takvih projekata i unosi u TPEHEP baš tu vrstu vizuelne kompetencije. Scene fudbala su energične, u pojedinim situacijama bliže estetici reklame nego filma, ali nikada ne prelaze granicu i ne pretvaraju se u neki cartoony prikaz fudbala.
Sve u svemu TPEHEP je film koji postavlja neka prava pitanja, i svet fudbala koji prikazuje može biti vrlo blizak našem gledaocu, i samim tim je šteta što se nije našao u našim bioskopima.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment