Pogledao sam JONAH HEX Jimmy Haywarda i sa jedne strane se pitam šta li je kog đavola mislio Warner kada je odobrio ovaj film i dao mu budžet od 60 miliona dolara, a s druge strane mi je jako drago što se to desilo.
Morate imati na umu da je ovo film od 60 miliona (neki kažu 47) koji je u jednom trenutku realizacije postao siroče studija i da je u pojedinim aspketima, pre svega u CGI domenu ostao nedorađen, da je sigurno dosta surovo cutovan kako bi bio što dinamičniji i sl. Međutuim, meni to ne samo da nije smetalo već je svemu čak i dalo neki ludački šmek.
Naime, da je JONAH HEX dignut na nivo onoga što je izvorno bilo zamišljeno, a to je veliki steampunk vestern od oko dva sata teško da bi funkcionisao ako imamo u vidu da glavnog junaka igra Josh Brolin sa make upom na tragu harvey two facea iz DARK KNIGHTa, dakle, junak koji nije baš prototip heroja za letnji blokbaster, antipatičan da se u njega gleda i suviše uronjen u frenkmilerovski mačizam da bi bio zabavan dovoljno širokoj ciljnoj grupi. Pošteno govoreći, ta količina ovrdone mačizma, čak i za nekoga ko je sucker za to poput mene, verovatno bi u full-blown verziji imala parodične razmere. Isto tako nasilje koje junak sprovodi je na liniji drugog PUNISHERa. U redu, nije toliko besprizorno i krvavo, ali je vrlo vrlo tough, naročito za film od 60 miliona koji pretenduje da izađe leti.
U ovoj varijanti sada, i to sa pozamašnom špicom, film traje osamdesetak minuta. dakle, film je brutalno kraćen i ubrzavan, međutim to sve što se mene tiče doprinosi comic book feelu cele stvari i podcrtava taj B-koncept u kome JONAH HEX savršeno funkcioniše. ja ne znam kako bih reagovao na ovaj film u bioskopu, ali na DVDu on zaista evocira uspomene da dobre polu-špageti vesterne iz perioda kad su vestern veterani poput Burt Kennedyja dlazili u Evropu i radili vesterne, mešajući te estetike. Hayward nije novi Leone, nije ni Kennedy, ali jeste Kennedy kada bi poludeo od steroida. I što je još važnije, njegov film je po duhu zapravo bliži onome što su stari vesterni predstavljali za svoju publiku. danas je vestern postao polu-muzejski žanr, istorija, poligon u kome su radili klasici, Oscar-bait. Ali klasici su snimali filmove bez ikakve ideje da će ikada biti klasici, mahom da bi zabavili gledaoce, i JONAH HEX je potpuno na toj liniji.
U tom smislu ne čudi da su scenario potpisali Neveldine & Taylor a da su ga oni umalo i režirali. Možda bi njihova verzija bila bolja ali Hayward itekako ima šta da pruži, kako na polju čiste visceralne agresije, tako i u domenu comic book feela u rekonstrukciji epohe, kombinovanju raznih tehnika, između ostalog i animacije inspirisane stripom u jednoj fazi, kao i prolaska kroz sve faze istorije vesterna od konjičkog, preko marijuana vesterna sa sve šamanskom deonicom koja će se dopasti ljubiteljima VALHALLA RISINGa.
U stvari, VALHALLA RISING je dobra refrenca kada je govori o JONAH HEXu jer su oba reprezenti heavy metal filmmakinga, samo što je tamo reč o vikinškom a ovde o američkom. JONAH HEX je i bukvalno heavy metal film jer je skor sa Marcom Beltramijem radio Mastodon, jedna od poslednjih velikih atrakcija i skor je apsolutno usklađen sa duhom filma, atmosferom totalne agresije, ludila, osvete, razdruživanja Amerike. Postoje scene praćene Mastodonovim skorom (kada posle šamanskog rituala Jonah oživi i krene u totalnu osvetu osetio sam olakšanje što gledam film sam jer sam bio spreman da nasrnem na nekoga) koje zasigurno pobuđuju agresiju i daju jednu posebnu energiju Jonahovoj krajnje specifičnoj sudbini.
E sad, otkud ovako suprotno mišljenje u odnosu na ono što je dominantno kritičarsko viđenje. Verovatno je reč o tome što JONAH HEX zaista nije film koji se očekuje za te pare u tom bioskopu u to doba godine. Mogao bih i sam da kažem da bih verovatno išutirao autore da su mi doneli ovakav film za tolike pare. Otud, JONAH HEX svakako nije dobar, zadovoljavajući proizvod.
Ali, meni na DVDu itekako funkcioniše, ne uz rame sa Leoneom, ali svakako da ima mesto uz Douglasa Hickoxa ili Ferdinanda Baldija što je sasvim dovoljno i pokazuje da je Josh Brolin jedan vrlo izbirljiv, specifičan, rečju težak glumac kad je reč o izboru uloga, i da je svoj oskarovski nastup više kapitalizovao on nego studiji, iako su pokušali.
* * * / * * * *
Morate imati na umu da je ovo film od 60 miliona (neki kažu 47) koji je u jednom trenutku realizacije postao siroče studija i da je u pojedinim aspketima, pre svega u CGI domenu ostao nedorađen, da je sigurno dosta surovo cutovan kako bi bio što dinamičniji i sl. Međutuim, meni to ne samo da nije smetalo već je svemu čak i dalo neki ludački šmek.
Naime, da je JONAH HEX dignut na nivo onoga što je izvorno bilo zamišljeno, a to je veliki steampunk vestern od oko dva sata teško da bi funkcionisao ako imamo u vidu da glavnog junaka igra Josh Brolin sa make upom na tragu harvey two facea iz DARK KNIGHTa, dakle, junak koji nije baš prototip heroja za letnji blokbaster, antipatičan da se u njega gleda i suviše uronjen u frenkmilerovski mačizam da bi bio zabavan dovoljno širokoj ciljnoj grupi. Pošteno govoreći, ta količina ovrdone mačizma, čak i za nekoga ko je sucker za to poput mene, verovatno bi u full-blown verziji imala parodične razmere. Isto tako nasilje koje junak sprovodi je na liniji drugog PUNISHERa. U redu, nije toliko besprizorno i krvavo, ali je vrlo vrlo tough, naročito za film od 60 miliona koji pretenduje da izađe leti.
U ovoj varijanti sada, i to sa pozamašnom špicom, film traje osamdesetak minuta. dakle, film je brutalno kraćen i ubrzavan, međutim to sve što se mene tiče doprinosi comic book feelu cele stvari i podcrtava taj B-koncept u kome JONAH HEX savršeno funkcioniše. ja ne znam kako bih reagovao na ovaj film u bioskopu, ali na DVDu on zaista evocira uspomene da dobre polu-špageti vesterne iz perioda kad su vestern veterani poput Burt Kennedyja dlazili u Evropu i radili vesterne, mešajući te estetike. Hayward nije novi Leone, nije ni Kennedy, ali jeste Kennedy kada bi poludeo od steroida. I što je još važnije, njegov film je po duhu zapravo bliži onome što su stari vesterni predstavljali za svoju publiku. danas je vestern postao polu-muzejski žanr, istorija, poligon u kome su radili klasici, Oscar-bait. Ali klasici su snimali filmove bez ikakve ideje da će ikada biti klasici, mahom da bi zabavili gledaoce, i JONAH HEX je potpuno na toj liniji.
U tom smislu ne čudi da su scenario potpisali Neveldine & Taylor a da su ga oni umalo i režirali. Možda bi njihova verzija bila bolja ali Hayward itekako ima šta da pruži, kako na polju čiste visceralne agresije, tako i u domenu comic book feela u rekonstrukciji epohe, kombinovanju raznih tehnika, između ostalog i animacije inspirisane stripom u jednoj fazi, kao i prolaska kroz sve faze istorije vesterna od konjičkog, preko marijuana vesterna sa sve šamanskom deonicom koja će se dopasti ljubiteljima VALHALLA RISINGa.
U stvari, VALHALLA RISING je dobra refrenca kada je govori o JONAH HEXu jer su oba reprezenti heavy metal filmmakinga, samo što je tamo reč o vikinškom a ovde o američkom. JONAH HEX je i bukvalno heavy metal film jer je skor sa Marcom Beltramijem radio Mastodon, jedna od poslednjih velikih atrakcija i skor je apsolutno usklađen sa duhom filma, atmosferom totalne agresije, ludila, osvete, razdruživanja Amerike. Postoje scene praćene Mastodonovim skorom (kada posle šamanskog rituala Jonah oživi i krene u totalnu osvetu osetio sam olakšanje što gledam film sam jer sam bio spreman da nasrnem na nekoga) koje zasigurno pobuđuju agresiju i daju jednu posebnu energiju Jonahovoj krajnje specifičnoj sudbini.
E sad, otkud ovako suprotno mišljenje u odnosu na ono što je dominantno kritičarsko viđenje. Verovatno je reč o tome što JONAH HEX zaista nije film koji se očekuje za te pare u tom bioskopu u to doba godine. Mogao bih i sam da kažem da bih verovatno išutirao autore da su mi doneli ovakav film za tolike pare. Otud, JONAH HEX svakako nije dobar, zadovoljavajući proizvod.
Ali, meni na DVDu itekako funkcioniše, ne uz rame sa Leoneom, ali svakako da ima mesto uz Douglasa Hickoxa ili Ferdinanda Baldija što je sasvim dovoljno i pokazuje da je Josh Brolin jedan vrlo izbirljiv, specifičan, rečju težak glumac kad je reč o izboru uloga, i da je svoj oskarovski nastup više kapitalizovao on nego studiji, iako su pokušali.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment