Pogledao sam HOME FRIES Deana Parisota, film iz 1998. godine koji se ispostavio kao potpuno All-Star projekat jer ga je pisao Vince Gilligan, pisac koji je punu afirmaciju stekao sa BREAKING BAD. Međutim, Gilligan je počeo na filmu sa nekoliko vrlo quirky scenarija među kojima je i HOME FRIES.
HOME FRIES je major film ali je po svojoj strukturi vrlo indie i ako bi se definisao u odnosu na uzore, reč je o pokušaju da se coenovska crna apsurdna krimi-komedija integriše sa romcomom koji headlinuje Drew Barrymore. Gilligan i Parisot u tome uspevaju uz dodatak onoga što je Parisotovo obeležje a to je vizuelno ambiciozna i ozbiljna egzekucija nesvojstvena komediji koju će kasnije ponoviti i u svom remek-delu GALAXY QUEST i odličnom rimejku FUN WITH DICK AND JANE. HOME FRIES je bio uvod u tu liniju.
Otud je HOME FRIES vrlo efektan i u svojoj omediji ali i u kriminalističkim i akcionim situacijama pa se kroz takav rediteljski postupak i postavlja pitanje šta je ovaj film žanrovski jer se ćini da ga Parisot koristi kao showcase za svoje razne sposobnosti. To filmu daje visok nivo izrade ali je sigurno time delimično i zbunio publiku i kritiku.
S druge strane, Gilliganov scenario uspostavlja neke prebizarne odnose među likovima za uslove mejdžor filma pa ne čudi što je u svoje vreme HOME FRIES bio doživljen kao krajnje neukusan film iako je upadljivo lišen grossouta. Ipak edipalna potčinjenost sinova majci, objektifikacija trudne žene i prikaz smalltown grotske svakako da nisu stvari koje mejdžor publika voli da gleda bez podrobnijeg objašnjenja.
U svakom slučaju, HOME FRIES spada među transgresivnije mejdžor filmove svog vremena pa ne čudi da su se na njemu kao producenti potpisali Barry Levinson i Lawrence Kasdan.
* * * / * * * *
HOME FRIES je major film ali je po svojoj strukturi vrlo indie i ako bi se definisao u odnosu na uzore, reč je o pokušaju da se coenovska crna apsurdna krimi-komedija integriše sa romcomom koji headlinuje Drew Barrymore. Gilligan i Parisot u tome uspevaju uz dodatak onoga što je Parisotovo obeležje a to je vizuelno ambiciozna i ozbiljna egzekucija nesvojstvena komediji koju će kasnije ponoviti i u svom remek-delu GALAXY QUEST i odličnom rimejku FUN WITH DICK AND JANE. HOME FRIES je bio uvod u tu liniju.
Otud je HOME FRIES vrlo efektan i u svojoj omediji ali i u kriminalističkim i akcionim situacijama pa se kroz takav rediteljski postupak i postavlja pitanje šta je ovaj film žanrovski jer se ćini da ga Parisot koristi kao showcase za svoje razne sposobnosti. To filmu daje visok nivo izrade ali je sigurno time delimično i zbunio publiku i kritiku.
S druge strane, Gilliganov scenario uspostavlja neke prebizarne odnose među likovima za uslove mejdžor filma pa ne čudi što je u svoje vreme HOME FRIES bio doživljen kao krajnje neukusan film iako je upadljivo lišen grossouta. Ipak edipalna potčinjenost sinova majci, objektifikacija trudne žene i prikaz smalltown grotske svakako da nisu stvari koje mejdžor publika voli da gleda bez podrobnijeg objašnjenja.
U svakom slučaju, HOME FRIES spada među transgresivnije mejdžor filmove svog vremena pa ne čudi da su se na njemu kao producenti potpisali Barry Levinson i Lawrence Kasdan.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment