Sunday, June 21, 2020

BLADE OF THE FEATHER

Pogledao sam britanski TV film BLADE ON THE FEATHER Richarda Loncrainea, po drami Dennisa Pottera. Potter je jedan od navažnijih britanskih dramskih pisaca XX veka i krajem sedamdesetih, početkom osamdesetih, napisao je seriju drama za televiziju. Iako njegov rad na filmu ne može da se poredi sa karijerama koje su tu ostvarili njegovi savremenici Harold Pinter i Tom Stoppard, što se televizije tiče, a naročito tradicionalne britanske forme TV drame, Potterov domet je izuzetan.

Richard Loncraine je kao mlad reditelj snimio niz TV projekata među njima i dve Potterove drame. Druga je bila BRIMSTONE AND TREACLE čije je emitovanje BBC zabranio.

U rediteljskoj postavci, Loncraine je učinio sve što je mogao da prevaziđe suštinsku teatralnost Potterovog teksta o starom profesoru (Donald Pleasence), njegovoj disfunkcionalnoj porodici, batleru (Denholm Elliott) i mladom posetiocu (Tom Conti) koji potpuno poremeti njihove živote. I u tome je uspeo - Loncraine je transformisao statičnost i polemičnost tipične TV drame u jednu formu koja najvioše podseća na francuske intelektualističke filmove.

Međutim, za razliku od Rohmera i njemu sličnih, Loncraine radi na osnovu emotivno i intelektualno dinamičnog Potterovog teksta, i zahvaljujući tome BLADE ON THE FEATHER ostavlja snažan i nadahnut utisak. Ne čudi da je Loncraine ubrzo uspeo da se nametne kao interesantan filmski rditelj koji vešto kombinuje autorske i čisto plaćeničke angažmane, do te mere da se ponekad ni ne oseća razlika.

U tom smislu je interesantan dijalog o Wimbledonu kao obeležju Engleske, koji kao da anticipira Loncraineov kasniji Working Title film WIMBLEDON, kao kad dijalog o Titanicu u STRANGE DAYSu nekako najavljuje kasniji Cameronov film.

No comments:

Post a Comment