Pogledao sam CAPTAIN PHILLIPS Paula Greengrassa. Ovaj film, baziran na istinitoj priči o otetom američkom moreplovcu Richardu Phillipsu, mogao je da bude jako zanimljiva studija o dvojici ljudi koje su iste okolnosti dovele do dve vrlo različite životne sudbine, i stavile ih na suprotstavljene strane. Phillips, američki kapetan broda i Musa, somalijski ribar koji je postao gusar, zapravo trpe pritisak istih globalnih ekonomskih kriza, i pritisnuti njima operišu u opasnim vodama blizu somalijske obale.
Velika vrlina Greengrassovog filma je to što Musa nije prikazan kao inferiorni urođenik ili žrtva već profesionalac koji dolazi iz jedne alternativne modernosti. Još je zanimljivije to što su i Phillips i Musa zapravo doslovce na sličan način pritisnuti žrvnjem globalnih finansijskih tokova.
Problem je međutim u tome što oko pola filma Greengrass posvećuje vojnoj akciji spasavanja kapetana Phillipsa, akciji koja je konvencionalna i nedovoljno zanimljiva u svakom pogledu u odnosu na odnos ove dvojice junaka. Još je tragičnije to što je već u ovom materijalu Greengrass uspeo da "zarobi" ono što mu treba za zanimljiv film. Nažalost, umesto da je akcija eliminisana i da se film stesao na priču između dva junaka, Greengrass je napravio kompromis i dodao dosta rutinskih "vojnih" scena ne bi li se film približio publici koje je privukao preko Bournea.
I upravo u tom dodavanju akcije Greengrass je kompromitovao ono zanimljivo u filmu i završio sa filmom u kome je kvalitetan sukob razvodnjen a akcija mediokritetska.
* * 1/2 / * * * *
Velika vrlina Greengrassovog filma je to što Musa nije prikazan kao inferiorni urođenik ili žrtva već profesionalac koji dolazi iz jedne alternativne modernosti. Još je zanimljivije to što su i Phillips i Musa zapravo doslovce na sličan način pritisnuti žrvnjem globalnih finansijskih tokova.
Problem je međutim u tome što oko pola filma Greengrass posvećuje vojnoj akciji spasavanja kapetana Phillipsa, akciji koja je konvencionalna i nedovoljno zanimljiva u svakom pogledu u odnosu na odnos ove dvojice junaka. Još je tragičnije to što je već u ovom materijalu Greengrass uspeo da "zarobi" ono što mu treba za zanimljiv film. Nažalost, umesto da je akcija eliminisana i da se film stesao na priču između dva junaka, Greengrass je napravio kompromis i dodao dosta rutinskih "vojnih" scena ne bi li se film približio publici koje je privukao preko Bournea.
I upravo u tom dodavanju akcije Greengrass je kompromitovao ono zanimljivo u filmu i završio sa filmom u kome je kvalitetan sukob razvodnjen a akcija mediokritetska.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment