Novi film Gregora Jordana koji nam je podario zlodelo THE INFORMERS po Bret Easton Ellisu zove se UNTHINKABLE i uprkos glumačkoj podeli u kojoj se nalaze Samuel L. Jackson i Michael Sheen otišao je pravo na DTV. Kada se pogleda film, jasno je da Jordan nije proizveo ostvarenje bioskopskog dometa i to ne (samo) zato što je loš nego zato što liči na TV film i to iz one ranije epohe.
Priča govori o bivšem američkom vojniku, stručnjaku za bombe koji je posao Musliman, radikalizovao se i napravio tri atomske bombe koje je postavio u ti američka velegrada. On pada u ruke vojsci i agencijama za bezbednost i oni počinju da ga muče ne bi li saznali gde su bombe.
Amerikanca koji je promenio veru igra Michael Sheen ali ne dobija priliku da naročito briljira osim što dokazuje kako može da glumi i sa drugim akcentom i da se fizički istakne.
Mučitelja igra Samuel L. Jackson. Reč je o ridikulozno prenaduvanom liku koji se skriva od potencijalnih ubica poslatih da se osvete za intervencije koje uradio tokom nekih prethodnih isleđivanja. Njegova supruga je dobra Muslimanka, iz Bosne, koju su silovale njene komšije i ubile jojporodicu a Sama je upoznala kada je uhapšena pošto je pobila zločince i njihove porodice.
Ona međutim stoji tu kao primer Muslimana čiju su borbu Amerikanci podržali a na određeni način simbolizuje i sve te "male bezbednosne pretnje" koji sede po americi i ovi ih širokogrudo tolerišu.
UNTHINKABLE nije film koji se mogao smatrati proameričkim ili propatriotactovskim na prvi pogled. Svakako da pokušava da bude više od nečega što je smislio Robert Corchran. Međutim, ovaj film nema naročitu produbljenost da bi se odmakao od pokušaja da bude drama o problemima likova iz 24. U izvesnom smislu, UNTHINKABLE podseća na politički kontrolisane, zatomljene pseudo-drame iz NOBa koje kao imaju egzistencijalističku dimenziju ali su na Kraju na istoj liniji kao i BITKA ZA NERETVU.
Serija 24 i njeno vrlo fetišističko i afirmativno prikazivanje torture već je motivisalo Slavoja Žižeka da napiše esej o problemu torture. Ukratko, Žižek je u tom tekstu rekao da sama tortura nije neočekivani deo borbe protiv terorizma ali da je problem u tome što se ona legalizuje. UNTHINKABLE se fokusira na taj problem, ali ne samo da je slabija od Žižeka u tom diskursu već se bavi nepostojećom dilemom. Dokle je čovek spreman da ode da bi spasao šest miliona života? I tu dileme nema - spreman je da ode daleko. To znamo. Ako je ekspert za torturu i isleđivanje, sigurno još malo dalje nego neki civil. Ali, tu prave dileme nema.
Drugo pitanje je pranje ruku od torture među ljudima iz struktura. Tu temu je ovaj film tek načeo. Međutim, oni koji se badjuovski rečeno drže pravila (zakona i sl.) deluju potpuno karikaturalno u ovoj vrsti sukoba.
Na kraju, UNTHINKABLE postaje pretenciozni torture porn u kome mučenje ne samo da je ishodište i ne samo da se odvija od strane "pozitivaca" prema "negativcima" nego je sam mučitelj u liku Samuela L. Jacksona jedna hardboiled figura, tvrdoće dovedene do paroksizma. dakle, tortura je maksimalno fetišizovana kao praksa koju ne tolerišu slabići iz konvencije američkog policijskog filma u kome je sistem uvek korumpiran ali uvek ima taj jedan pojedinac koji rešava svar. U ovom filmu taj pojedinac je Mučitelj.
Naravno, pošto je Mučitelj u svetu pre Jack Bauera bio obično negativac, Woodward i Jordan moraju da posegnu za raznim prenaglašavanjima kako bi ga definisali kao heroja. Inače, što se samih tehnika tiče, film je u tom smislu dosta realističan, čak i onda kada se posegne za "unthinkabilnim" metodama.
Kada se 24 pojavio, dosta brzo su ga se latili intelektualci - setimo se mametovog polovičnog ali meni ipak dragog SPARTANa. Rod Lurie je takođe u sličnom teatralnom ključu imao film DETERRENCE a sličnu rolu ovoj u DTVu Jackson je igrao u harlinovom CLEANERu. Inače, UNTHINKABLE na nivou premise ima izvesne sličnosti sa scenarijem Shane Blackovih štićenika Anthony Bagarozzija i Chuck Mondryja TICK-TOCK koji je prodat za velike pare pre desetak godina, ali nije snimljen - delom jer ga je sreija 24 zbog real time razvoja priče.
Scenario je napisao Britana Peter Woodward, sin pokojnog Edwarda. Možda je tekst i imao nekog smisla pre nego što ga se latio Sam the Man.
U svakom slučaju, UNTHINKABLE je tamo gde zaslužuje, na malom ekranu, gde i ima najviše smisla.
* 1/2 / * * * *
Priča govori o bivšem američkom vojniku, stručnjaku za bombe koji je posao Musliman, radikalizovao se i napravio tri atomske bombe koje je postavio u ti američka velegrada. On pada u ruke vojsci i agencijama za bezbednost i oni počinju da ga muče ne bi li saznali gde su bombe.
Amerikanca koji je promenio veru igra Michael Sheen ali ne dobija priliku da naročito briljira osim što dokazuje kako može da glumi i sa drugim akcentom i da se fizički istakne.
Mučitelja igra Samuel L. Jackson. Reč je o ridikulozno prenaduvanom liku koji se skriva od potencijalnih ubica poslatih da se osvete za intervencije koje uradio tokom nekih prethodnih isleđivanja. Njegova supruga je dobra Muslimanka, iz Bosne, koju su silovale njene komšije i ubile jojporodicu a Sama je upoznala kada je uhapšena pošto je pobila zločince i njihove porodice.
Ona međutim stoji tu kao primer Muslimana čiju su borbu Amerikanci podržali a na određeni način simbolizuje i sve te "male bezbednosne pretnje" koji sede po americi i ovi ih širokogrudo tolerišu.
UNTHINKABLE nije film koji se mogao smatrati proameričkim ili propatriotactovskim na prvi pogled. Svakako da pokušava da bude više od nečega što je smislio Robert Corchran. Međutim, ovaj film nema naročitu produbljenost da bi se odmakao od pokušaja da bude drama o problemima likova iz 24. U izvesnom smislu, UNTHINKABLE podseća na politički kontrolisane, zatomljene pseudo-drame iz NOBa koje kao imaju egzistencijalističku dimenziju ali su na Kraju na istoj liniji kao i BITKA ZA NERETVU.
Serija 24 i njeno vrlo fetišističko i afirmativno prikazivanje torture već je motivisalo Slavoja Žižeka da napiše esej o problemu torture. Ukratko, Žižek je u tom tekstu rekao da sama tortura nije neočekivani deo borbe protiv terorizma ali da je problem u tome što se ona legalizuje. UNTHINKABLE se fokusira na taj problem, ali ne samo da je slabija od Žižeka u tom diskursu već se bavi nepostojećom dilemom. Dokle je čovek spreman da ode da bi spasao šest miliona života? I tu dileme nema - spreman je da ode daleko. To znamo. Ako je ekspert za torturu i isleđivanje, sigurno još malo dalje nego neki civil. Ali, tu prave dileme nema.
Drugo pitanje je pranje ruku od torture među ljudima iz struktura. Tu temu je ovaj film tek načeo. Međutim, oni koji se badjuovski rečeno drže pravila (zakona i sl.) deluju potpuno karikaturalno u ovoj vrsti sukoba.
Na kraju, UNTHINKABLE postaje pretenciozni torture porn u kome mučenje ne samo da je ishodište i ne samo da se odvija od strane "pozitivaca" prema "negativcima" nego je sam mučitelj u liku Samuela L. Jacksona jedna hardboiled figura, tvrdoće dovedene do paroksizma. dakle, tortura je maksimalno fetišizovana kao praksa koju ne tolerišu slabići iz konvencije američkog policijskog filma u kome je sistem uvek korumpiran ali uvek ima taj jedan pojedinac koji rešava svar. U ovom filmu taj pojedinac je Mučitelj.
Naravno, pošto je Mučitelj u svetu pre Jack Bauera bio obično negativac, Woodward i Jordan moraju da posegnu za raznim prenaglašavanjima kako bi ga definisali kao heroja. Inače, što se samih tehnika tiče, film je u tom smislu dosta realističan, čak i onda kada se posegne za "unthinkabilnim" metodama.
Kada se 24 pojavio, dosta brzo su ga se latili intelektualci - setimo se mametovog polovičnog ali meni ipak dragog SPARTANa. Rod Lurie je takođe u sličnom teatralnom ključu imao film DETERRENCE a sličnu rolu ovoj u DTVu Jackson je igrao u harlinovom CLEANERu. Inače, UNTHINKABLE na nivou premise ima izvesne sličnosti sa scenarijem Shane Blackovih štićenika Anthony Bagarozzija i Chuck Mondryja TICK-TOCK koji je prodat za velike pare pre desetak godina, ali nije snimljen - delom jer ga je sreija 24 zbog real time razvoja priče.
Scenario je napisao Britana Peter Woodward, sin pokojnog Edwarda. Možda je tekst i imao nekog smisla pre nego što ga se latio Sam the Man.
U svakom slučaju, UNTHINKABLE je tamo gde zaslužuje, na malom ekranu, gde i ima najviše smisla.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment