Pogledao sam THE DEATH AND LIFE OF BOBBY Z Johna Herzfelda, snimljen po romanu Dona Winslowa, pisca koga upravo čitam. Ovaj film je imao DTV sudbinu, ne sasvim zasluženo, i ne sasvim nezasluženo. Roman Dona Winslowa nije adaptiran na način na koji se inače adaptiraju velikani krimi žanra poput Ellroya ili Lehanea, već su ga scenaristi Bob Krakower i Allen Lawrence, kojima je ovo praktično jedini credit te vrste adaptirali u vrlo jednostavan krimi chase movie, a po onome što sada čitam od Winslowa, sigurno je u ovom romanu bilo nešto više od tipičnog svedenog zapleta.
Inventivnost Winslowa se oseća u tom smislu što THE DEATH AND LIFE OF BOBBY Z deluje svežije i maštovitije od tipičnog krimića, a po nekim zahtevima koje postavlja pred reditelja, pre svega kroz uvođenja lika deteta u priču, prevazilazi tipičan žanrovski okvir. To i budžet od 22 miliona dolara svedoče o tome kako je film sniman sa bioskopskom ambicijom.
Ako se izuzmu DTV utisci vezani za muziku i miks zvuka koji su očigledno proizvod štednje u post-produkciji kada se shvatilo da će film biti tek DTV, Herzfeldova egzekucija je tek sporadično na zadovoljavajućem nivou i to tek u scenama tuča, dok su dramske scene u najboljem slučaju tek konvencionalne.
Ipak priča je dovoljno intrigantna, likovi su dovoljno interesantni i tempo je dovoljno intenzivan da BOBBY Z nesumnjivo ostavlja utisak jednog poštenog B-filma bez sposobnosti da sasvim prevaziđe svoja ograničenja ali sa dobrim pokušajem da to sprovede.
Paul Walker ponovo igra undercover lika, kao u FAST AND FURIOUS iako se ovaj film pre može porediti sa RUNNING SCARED, s tim što je RUNNING ipak znatno ubedljiviji film, ali to je ta linija. Larry Fishburne je važan ali ipak sporedan lik tako da Walker najviše sparibnguje sa Oliviom Wilde. Nažalost, velika slabost filma je odabir deteta koje Walkerov lik spase - loš kasting deteta u velikoj meri devalvira ostala dobra rešenja.
Ako bi se gledao u čistom DTV ključu, BOBBY Z je ostvarenje koje se izdvaja, pa ipak moramo biti svesni da je izvorna ambicija bila bioskopska.
* * 1/2 / * * * *
Inventivnost Winslowa se oseća u tom smislu što THE DEATH AND LIFE OF BOBBY Z deluje svežije i maštovitije od tipičnog krimića, a po nekim zahtevima koje postavlja pred reditelja, pre svega kroz uvođenja lika deteta u priču, prevazilazi tipičan žanrovski okvir. To i budžet od 22 miliona dolara svedoče o tome kako je film sniman sa bioskopskom ambicijom.
Ako se izuzmu DTV utisci vezani za muziku i miks zvuka koji su očigledno proizvod štednje u post-produkciji kada se shvatilo da će film biti tek DTV, Herzfeldova egzekucija je tek sporadično na zadovoljavajućem nivou i to tek u scenama tuča, dok su dramske scene u najboljem slučaju tek konvencionalne.
Ipak priča je dovoljno intrigantna, likovi su dovoljno interesantni i tempo je dovoljno intenzivan da BOBBY Z nesumnjivo ostavlja utisak jednog poštenog B-filma bez sposobnosti da sasvim prevaziđe svoja ograničenja ali sa dobrim pokušajem da to sprovede.
Paul Walker ponovo igra undercover lika, kao u FAST AND FURIOUS iako se ovaj film pre može porediti sa RUNNING SCARED, s tim što je RUNNING ipak znatno ubedljiviji film, ali to je ta linija. Larry Fishburne je važan ali ipak sporedan lik tako da Walker najviše sparibnguje sa Oliviom Wilde. Nažalost, velika slabost filma je odabir deteta koje Walkerov lik spase - loš kasting deteta u velikoj meri devalvira ostala dobra rešenja.
Ako bi se gledao u čistom DTV ključu, BOBBY Z je ostvarenje koje se izdvaja, pa ipak moramo biti svesni da je izvorna ambicija bila bioskopska.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment