ogledao sam vrlo interesantan, kloverfildast, ali jako zanimljiv niskobudžetni britanski film SALVAGE Lawrenece Gougha koji kombinuje žanrovske koncepte kamerne drame, filma katastrofe i neke varijacije na zombi-film.
Film se bavi porodičnom dramom između poročne majke (MILFa) i kćerke koja joj dolazi u posetu za vreme Božića kada u okolini dolazi do izlivanja neke toksičćne materije koja uzrokuje transformacije ljudi u izdeformisane ubice. Na ulice izlaze vojnici, a majka pokušava da se ponovo nađe sa kćerkom koja je posle svađe pobegla iz kuće uz pomoć svog inače oženjenog ljubavnika sa kojim je imala one night stand.
Situacija u kvartu napadnutom zarazom polako eskalira i majka koja u početku dobija uverevanja da treba da sedi u kući i ćeka da se stvari smire, mora da izađe napolje...
Gough režira u mešavini britanskog televizijskog stila sa dosta pokreta kamere i fakturom slike koja je dosta old school, nimalo nije glamurozna i podseća na filmove Ken Loacha. Ne preza od toga da snima suspense scene ili jump scares, a sami oboleli agresivci su prikazani vrlo gadno i na vrlo old school način. Gough dosta dobro prožima dramu i ripper sekvence sa većim akcentom na drami ali sa dovoljno vešto postavljenoma stmoferom da oni željni akcije i horora neće biti razočarani.
U ovakvoj vrsti filma, koji pokušava da ode iza scene jedne tipšično žanrovske priče i da je gleda iz duge vizure, uvek se može polemisati sa tim šta je prikazano a šta nije, ali u svakom slučaju SALVAGE je delo vrlo moćnog rediteljskog rukopisa koji čini da se Goughov sledeći film čeka sa pažnjom.
* * * / * * * *
Film se bavi porodičnom dramom između poročne majke (MILFa) i kćerke koja joj dolazi u posetu za vreme Božića kada u okolini dolazi do izlivanja neke toksičćne materije koja uzrokuje transformacije ljudi u izdeformisane ubice. Na ulice izlaze vojnici, a majka pokušava da se ponovo nađe sa kćerkom koja je posle svađe pobegla iz kuće uz pomoć svog inače oženjenog ljubavnika sa kojim je imala one night stand.
Situacija u kvartu napadnutom zarazom polako eskalira i majka koja u početku dobija uverevanja da treba da sedi u kući i ćeka da se stvari smire, mora da izađe napolje...
Gough režira u mešavini britanskog televizijskog stila sa dosta pokreta kamere i fakturom slike koja je dosta old school, nimalo nije glamurozna i podseća na filmove Ken Loacha. Ne preza od toga da snima suspense scene ili jump scares, a sami oboleli agresivci su prikazani vrlo gadno i na vrlo old school način. Gough dosta dobro prožima dramu i ripper sekvence sa većim akcentom na drami ali sa dovoljno vešto postavljenoma stmoferom da oni željni akcije i horora neće biti razočarani.
U ovakvoj vrsti filma, koji pokušava da ode iza scene jedne tipšično žanrovske priče i da je gleda iz duge vizure, uvek se može polemisati sa tim šta je prikazano a šta nije, ali u svakom slučaju SALVAGE je delo vrlo moćnog rediteljskog rukopisa koji čini da se Goughov sledeći film čeka sa pažnjom.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment