Pogledao sam A WALK AMONG THE TOMBSTONES Scotta Franka, ekranizacioju odličnog romana Lawrencea Blocka, oko kog me je svojevremeno inicirao Ratko Radunović. Prvobitno je ovu ekranizaciju trebalo da radi Joe Carnahan sa Harrisonom Fordom da bi na kraju sve snimio Scott Frank sa Liamom Neesonom.
Scott Frank je u svakom smislu velikan neo noira još od njegovih početaka a peakovao je adaptirajući Elmorea Leonarda za kuću Dannyja De Vita. Sada je za ovu kuću ekranizovao Blocka. Nažalost, imamo mnogo razloga da žalimo za Carnahanovom verzijom.
Nisam siguran da bi Harrison Ford bio bolji Matt Scudder od Liama Neesona ali Irac u ovom filmu igra Scuddera kao posmrtni ostatak Bryana Millsa iz TAKENa. I uopšte, senka TAKENa stalno bdi na TOMBSTONESima. Naime, Frank snima film o slomljenom, ciničnom, meta-detektivu ali on je mala maca u odnosu na hladnokrvnost, inteligenciju i brutalnost Bryana Millsa. Kada se tome doda heavyhanded druagsrtvo Scuddera sa malim crnim tinejdžerom i opšti utisak kako je ovo samo "karika" jednog većeg serijala, sve liči na lapidarni TAKEN- derivat (kakve Neeson besomučno pravi) nego na moćan standalone kakav se od Franka očekuje.
Carnahan je pak nedostajao jer je Frankovo odsustvo dara za filmsko pripovedanje kroz slike u ovom filmu alarmantno. Film je režiran tipično scenaristički sa većim akcentom na pojmovima nego na pokretnim slikama. Frank se trudi da usiljeno pripoveda kroz slike ali veći fokus stavlja na narativnu funkciju radnji i detalja nego na njihov tok. Odavno nisam gledao film sa neupečatljivijim glumcima, nezanimljivijim lokacijama i kostimima. Isto važi i za naraciju. Ovaj film teško drži pažnju i nikada ne ščepa gledaoca u pogledu priče. Frank se služi raznim tehnikama ali ne uspeva da postigne onaj osnovni efekat, a to je da zainteresuje gledaoca šta ća se sledeće desiti.
Ovaj film je toliko utišan i zatupljen u svakom smislu da čak ne uspeva ni da iziritira dovoljno. Tim pre i osrednji uspeh na blagajnama ide u prilog tome. Ovo je na kraju ispao osrednji konfekcijski Neeson umesto da bude Frankova ekranizacija Blockovog romana.
Rečju, iako on sam misli drugačije - Block još uvek nema sreće sa ekranizacijama.
* * / * * * *
Scott Frank je u svakom smislu velikan neo noira još od njegovih početaka a peakovao je adaptirajući Elmorea Leonarda za kuću Dannyja De Vita. Sada je za ovu kuću ekranizovao Blocka. Nažalost, imamo mnogo razloga da žalimo za Carnahanovom verzijom.
Nisam siguran da bi Harrison Ford bio bolji Matt Scudder od Liama Neesona ali Irac u ovom filmu igra Scuddera kao posmrtni ostatak Bryana Millsa iz TAKENa. I uopšte, senka TAKENa stalno bdi na TOMBSTONESima. Naime, Frank snima film o slomljenom, ciničnom, meta-detektivu ali on je mala maca u odnosu na hladnokrvnost, inteligenciju i brutalnost Bryana Millsa. Kada se tome doda heavyhanded druagsrtvo Scuddera sa malim crnim tinejdžerom i opšti utisak kako je ovo samo "karika" jednog većeg serijala, sve liči na lapidarni TAKEN- derivat (kakve Neeson besomučno pravi) nego na moćan standalone kakav se od Franka očekuje.
Carnahan je pak nedostajao jer je Frankovo odsustvo dara za filmsko pripovedanje kroz slike u ovom filmu alarmantno. Film je režiran tipično scenaristički sa većim akcentom na pojmovima nego na pokretnim slikama. Frank se trudi da usiljeno pripoveda kroz slike ali veći fokus stavlja na narativnu funkciju radnji i detalja nego na njihov tok. Odavno nisam gledao film sa neupečatljivijim glumcima, nezanimljivijim lokacijama i kostimima. Isto važi i za naraciju. Ovaj film teško drži pažnju i nikada ne ščepa gledaoca u pogledu priče. Frank se služi raznim tehnikama ali ne uspeva da postigne onaj osnovni efekat, a to je da zainteresuje gledaoca šta ća se sledeće desiti.
Ovaj film je toliko utišan i zatupljen u svakom smislu da čak ne uspeva ni da iziritira dovoljno. Tim pre i osrednji uspeh na blagajnama ide u prilog tome. Ovo je na kraju ispao osrednji konfekcijski Neeson umesto da bude Frankova ekranizacija Blockovog romana.
Rečju, iako on sam misli drugačije - Block još uvek nema sreće sa ekranizacijama.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment