Pogledao sam A MOST WANTED MAN Antona Corbijna, novu ekranizaciju Johna
le Carrea koja je nastala pod njegovim producentskim patronatom. Za le
Carrea se može reći da spada među retke pisce špijunskog romana koji se
čita u celom svetu a čiji se stil i zapleti mogu smatrati hermetičnim.
Slično je i sa filmovima snimljenim po le Carreovim romanima.
Tradicionalno su privlačili ozbiljne reditelje i rezultirala zanimljivim
a retko kada i pitkim filmovima.
A MOST WANTED MAN Antona Corbijna je ekranizacija poznog le Carreovog romana a ovu fazu piščevog rada karakteriše veća okrenutost iznošenju strava nego složenim karakterizacijama i zapletima. Otud za A MOST WANTED MAN možemo reći da je jedna od "najjednostavnijih" le carreovih ekranizacija još od TAILOR OF PANAMA. Doduše, roman govori o svetu posle 11. septembra gde se "globalna šahovska tabla" promenila u globalnu partiju "Ne ljuti se čoveče" i jasna je neravnopravnost između takmaca. Scenario Andrewa Bovella (jednog od adaptatora Gibsonovog EDGE OF DARKNESS) je solidan ali ne uspeva da nadgradi one segmente le Carreovog rukopisa koji nisu razrađeni u knjizi. Ipak, ukupno uev, Bovell solidno dočarava duh romana.
Film se dešava u Hamburgu i Corbijn se odlično pokazao u pogledu fetišizovanja ovog korozivnog grada. Glumci su takođe odlični i Philip Seymour Hoffman i Rachel McAdams i Robin Wright. Nažalost, Corbijnovo poigravanje akcentima junaka u kome je engleski "lingua ranca" filma s tim što Nemci govore među sobom sa tvrdim akcentom, nije dalo željejne rezultate. Meni nije remetilo dramu ali mogu da zamislim publiku koja će se uhvatiti baš za to kao glavnu primedbu.
Kao i većina le Carreovih ekranizacija i A MOST WANTED MAN je klinički i hladan. To ga svakako čini pre svega zanimljivim za ljubitelje i poznavaoce žanra odnosno fanove ljudi koji su umešani u ovaj film.
* * * / * * * *
A MOST WANTED MAN Antona Corbijna je ekranizacija poznog le Carreovog romana a ovu fazu piščevog rada karakteriše veća okrenutost iznošenju strava nego složenim karakterizacijama i zapletima. Otud za A MOST WANTED MAN možemo reći da je jedna od "najjednostavnijih" le carreovih ekranizacija još od TAILOR OF PANAMA. Doduše, roman govori o svetu posle 11. septembra gde se "globalna šahovska tabla" promenila u globalnu partiju "Ne ljuti se čoveče" i jasna je neravnopravnost između takmaca. Scenario Andrewa Bovella (jednog od adaptatora Gibsonovog EDGE OF DARKNESS) je solidan ali ne uspeva da nadgradi one segmente le Carreovog rukopisa koji nisu razrađeni u knjizi. Ipak, ukupno uev, Bovell solidno dočarava duh romana.
Film se dešava u Hamburgu i Corbijn se odlično pokazao u pogledu fetišizovanja ovog korozivnog grada. Glumci su takođe odlični i Philip Seymour Hoffman i Rachel McAdams i Robin Wright. Nažalost, Corbijnovo poigravanje akcentima junaka u kome je engleski "lingua ranca" filma s tim što Nemci govore među sobom sa tvrdim akcentom, nije dalo željejne rezultate. Meni nije remetilo dramu ali mogu da zamislim publiku koja će se uhvatiti baš za to kao glavnu primedbu.
Kao i većina le Carreovih ekranizacija i A MOST WANTED MAN je klinički i hladan. To ga svakako čini pre svega zanimljivim za ljubitelje i poznavaoce žanra odnosno fanove ljudi koji su umešani u ovaj film.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment