Wednesday, July 10, 2013

NOW YOU SEE ME

Pogledao sam NOW YOU SEE ME Louisa Letteriera, vrlo dinamičan i duhovit heist film koji je poslužio kao fina kontrateža robotizovanim i postapokaliptičnim blokbasterima ove sezone. Letterier je verovatno najuspešniji učenik Luc Bessona i za sada je uspeo da napravi vrlo respektabilan body of work. NOW YOU SEE ME je njegov povratak posle teške mašinerija CLASH OF THE TITANSa, jednostavnom repertoarskom filmu u kome ključnu ulogu ima "ljudski faktor". Okupio je izuzetnu glumačku podelu, među glavnim glumcima nema slabog mesta i doneo je svu svoju efikasnost i preciznost tako da NOW YOU SEE ME ima intenzitet tobogana koji zaobilazi, ali i ne prevazilazi "kletvu filmova o mađioničarima".

Naime, filmovi o mađioničarima su po pravilu problematični zbog toga što je sam filmski izraz iluzija i onda se spoj iluzije kao tehnike prikazivanja i iluzije kao akcije koja se prikazuje, pretvara u neodrživu strukturu i odbija publiku. NOW YOU SEE ME se bavi mađioničarima koji organizuju spektakularne pljačke i u tom pogledu prikaz raslojava na dva dela, spektakl na sceni bez demistifikacije, i spektakl u razotkrivanju iza scene. Međutim, ono gde film trpi najveći dramaturški problem jeste faza kada mađioničari stupe u akciju. pošto demistifikaciju akcije čuva za posle trika, glavni junaci preuzimaju sporednu ulogu a policajac koji ih juri dolazi u fokus. Film je dovoljno dinamičan da se ovo "varanje" ne percipira kao mana koja ozbiljno remeti utisak, ali bez ikakve sumnje, film bi bio vredniji da su scenaristi i reditelj našli način kako da "pokriju" ovu deonicu.

No, ukupno iskustvo je izuzetno prijatno, vrlo old school i drago mi je što NOW YOU SEE ME može da se smatra umerenim uspehom na blagajnama, naročito ako imamo u vidu konkurenciju koja je udarala jako.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment