Thursday, July 25, 2013

GALLOWWALKERS

Pogledao sam povratnički film Wesleya Snipesa GALLOWWALKERS Andrew Gotha. Ovaj film je snimio pre odlaska u zatvor ali je očigledno izlazak na DVD tržište ostavljen za vreme posle izlaska na slobodu. Andrew Goth je britanski reditelj koji je relatzivno netipičan za okolnosti DTV produkcije u kojoj se Snipes snalazi godinama, premda se za njegove filmove u tom domenu mora naglasiti da spadaju među najbolje predstavnike tog miljea.

Goth je počeo režirajući britanske krimiće i jedno vreme ja važio za hip reditelja, ipak na kraju nije uspeo da se probije u prvu ligu britanskog filma. U tom smislu, GALLOWWALKERS ponavlja formulu BLADEa, spaja Snipesa sa britanskim rediteljem u priči koja kombinuje akciju i horor. Naravno, Goth nije Norringtonov kalibar, BLADE je daleko bolji i ambiciozniji film, ali GALLOWWALKERS takođe nije za potcenjivanje.

Ako se ostavi po strani da je priča izložena blago konfuzno, čak ne toliko u pogledu toga da nije jasna, koliko na nivou same tehnike pripovedanja, GALLOWWALKERS je zapravo dobrodošlo osveženje u Snipesovoj karijeri - za početak nije reč o klasičnom DTV akcijašu već o atmosferičnom vesternu sa prilično uvrnutim okultnim elementom, temom demona, uskrsnuća, verskih kultova i to sve duboko u Dust Bowlu koji je prilično ekspresivno snimljen u Namibiji (nota bene, od svih mesta van SAD gde su fejkovani prizori Divljeg Zapada, Namibija najmanje liči na Ameriku). U određenom smislu, Goth je toliko fasciniran imaginarijumom vestern horora da Wesley ima nešto pasivniju, bezmalo pa ne baš lidersku ulogu, iako je bez sumnje on glavna uloga, nikako nije kičma filma.

U tom pogledu GALLOWWALKERS podseća na BLADE u kome je Norrington fetišizovao naslovnog junaka ali su ga dosta zanimale i stvari oko njega te su i drugi junaci, naročito negativci imali svoje arije.

Goth je snimao film sa prilično malim budžetom, GALLOWWALKERS deluje dosta "prljavo", pored gothic westerna, ima i nešto jeze svojstvene serijalu MAD MAX a i ponešto od šminke iz TEXAS CHAINSAW MASSACRE. U svakom slučaju, na nivou ideja, Goth prevazilazi realizaciju. S druge strane, posle niza filmova sa B i C idejama, ili čak exploitation korenima, realizovanih u A ključu gde je forma mutirala sadržaj, ovde su sadržaj i forma u ravnoteži, GALLOWWALKERS nadoknađuje svoje probleme srcem.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment