Friday, July 9, 2010

THE ECLIPSE

Pogledao sam THE ECLIPSE Conora McPhersona. Posle ogromne količine italo-šunda koju sam gledao ovih dana, pretpostavljao sam da će mi bilo šta od anglosaksonske kinematografije ostaviti utisak potpunog remek-dela, i to je tek delimično tačno.

Naime, THE ECLIPSE je film koji ima dosta stila, dosta kvaliteta, nekoliko maestralnih scena kako na rediteljskom planu tako i kad je reč o glumačkim bravurama. Nažalost, ono što McPherson jedino nije uspeo da realizuje jeste smislen spoj jumpy priče o duhovima i vrlo solidne studije karaktera.

To čini THE ECLIPSE jednim filmom koji se raspada pod pritiskom preambiciznog žanrovskog hibrida u kome je horor element apsolutno suvišan i samo smeta ubedljivoj i emotivnoj priči o usamljenom piscu-amateru iz malog irskog mesta u kome volontira na književnom festivalu.

S druge strane, THE ECLIPSE je pogrešno tumačiti kao horor nadograđen odličnom dramom, a to je učinio deo kritike, jer ovaj film naprosto nije to.

Ipak, uprkos ovom vrlo ozbiljnom problemu, smatram da je reč o filmu koji treba da pogledaju ljubitelji solidne britanske drame u kojoj je Conor McPherson svakako jedan od potvrđenih kadrova.

Ciaran Hinds u glavnoj ulozi je izuzetan, ostvaruje odličnu savremenu ulogu i pokazuje da itekako može sam da iznese film. Aidan Quinn nudi zapaženu epizodu.

Šteta je što ECLIPSE nije nastavio pozitivan trend koji je počeo (McPhersonov zaštitnik) Neil Jordan sa ONDINE kada je reč o irskim genrebending naslovima.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment