Friday, July 16, 2010

KILLERS

Hm. Imam utisak kao da sam ovaj post već pisao na Corneru, ali pošto ne mogu da ga nađem, pepričaću šta sam prvobitno zabeležio.

pojeden u crashu ili ne, ovaj post je govorio o gledanju filma KILLERS.

Sinoć sam posle dužeg izbivanja iz bioskopa pogledao film KILLERS Roberta Luketica koji mi, priznaću nije ni bio liste prioriteta, i gledao mi se a i izbegavao, no prelomila je činjenica da nije bilo A-TEAMa u odgovarajućem terminu. Kako bilo, nije mi žao što sam pogledao KILLERS, to nije dobar film, nije film za preporuku, ali svakako nije neprijatno iskustvo ako se slučajno naleti na njega.

KILLERS je označio ponovnu priliku da uživam, u radu dragog DPa Russella Carpentera i pisanju Ted Griffina koji je bio second-billed iza Bob DeRose, a Ashton i Katherine su star pairing koji mi je mnogo atrakticniji od Cruisera i Diaz u KNIGHT AND DAY, filmu upadljivo slične tematike.

KILLERS se nadovezuje na seriju filmova u kojima junak otkriva da mu je supružnik/kolega/komšija plaćeni ubica/superagent i naslove poput MR. AND MRS. SMITH Doug Limana (koji mi je bio cool) ili WHOLE NINE YARDS Jonathan Lynna. U ovom nizu, KILLERS ne nudi ništa novo ali to što radi sprovodi prilično pristojno.

Pre svega, Ashton i Katherine su zvezde u punoj formi i sve dobre replike sprovode do cilja kako treba, tako da čak i one koje evidentno ne funkcionišu ne deluju kao preveliki promašaj. Njihova gluma se može uporediti sa hemijom zvezda u sitkomu i film ima malo tog televizijskog utiska u sebi, ali u ovoj vrsti žanrovskog hibrida gde se mešaju akcija i komedija - komedija itekako može da opravda TV look.

Posebno lep detalj u podeli je Tom Selleck u ulozi njenog oca koji pokazuje da je odličan igrač sa klupe i glumac koga se ne treba olako odreći.

Luketic nije akcioni reditelj ali Russell Carpenter jedte jedan od najvećih snimatelja akcije poslednjih decenija tako da oni u saradnji sa stuntmenima isporučuju prilično solidne, sporadično čak i duhovite akcione sekvence i obračune i film je u tom smislu vrlo pošten i što je još važnije dobra akcija ne odudara od tona filma.

U stvari taj hitchcockovski ton filma sa screwball elementom gde je Ashton kao Cary Grant a Katherina kao Kim Novak predstavlja adut filma. Koliko god sama priča bila neoriginalna, Luketic ne odstupa od tona koji je postavio i u tom tonu akcija i komedija idu zajedno.

Iako je šteta što KILLERS nije upečatljiviji film, svakako da nije zaslužio takvo iživljavanje od strane kritike koja kao da ga je iskoristila da počisti prostor pred izlazak upadljivo sličnog KNIGHT AND DAY koji je doduše imao skoro dvostruko veći budžet, premda će po zaradi na kraju ta dva filma u Americi proći maltene isto.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment