Friday, July 2, 2010

LASSITER

Pogledao sam LASSITER Rogera Younga, drugi pokušaj Golden Harvesta da učini Toma Sellecka bioskopskom zvezdom uz pomoć studija Warner. Selleck u to vreme još uvek nije uspeo da preboli odbijanje Indiana Jonesa, pa ne čudi da je LASSITER heist film smešten u London 1939. u kome britanska policija ucenjuje američkog lopova da ukrade dijamante iz nemačke ambasade.

Roger Young je reditelj koji nam je poznat po televizijskoj verziji BOURNE IDENTITYja sa Richard Chamberlainom, a ovaj film je snimio u saradnji sa starim iskusnim DPjem Gil Taylorom koji je je overio reditelje od Polanskog do Donnera, tako da je LASSITER jedan vrlo stylish film koji sjajno koristi epohu i londonske lokacije.

Tom Selleck ima leading man potencijal. Iako se može reći da on sam ne nudi ništa novo i da u to vreme već ima nekoliko glumaca tog profila, i sa takvim mogućnostima, on sasvim dobro igra glavnog junaka i uspeva da postigne sve obavezne figure kada je reč o šarmu, neposrednosti hitchockovskih junaka iz TO CATCH A THIEF stila,

Scenario Davida Taylora je jednostavan, opterećen svim mogućim klišeima, ali Young u saradnji sa Selleckom i Bob Hoskinsom koji igra policajca ucenjivača uspeva da te klišee plasira efektno. Ono što Taylor donosi kao novinu jeste bizarna seksualnog nemačke negativke, njena sklonost ka prljavom i bolnom seksu koja je nagoveštena u nekoliko dosta direktnih detalja. U tom smislu LASSITER je efikasan i uprkos tome što na kraju niti nudi išta novo, niti pred glavnog junaka postavlja neko ozbiljno iskušenje, funkcioniše kao sasvim solidna zabava koja nije samo za one koji žele da gledaju špijunske i lopovske intrige iz predratnog Londona.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment