Pogledao sam HEROIC TRIO Johnnie Toa, courtesy of Ginger.
Iako sam među prvima pokazivao veliko interesovanje za Toa, smatram da je on izuzetno precenjen HK reditelj i ne mogu reći da volim njegovu HK kanonsku fazu. Međutim, HEROIC TRIO nije kanonski To. Kao reditelj akcionih scena potpisan je Ching Siu Tung, a sudeći po količini akcije u ovomk filmu, ovo bi se pre mogao definisati kao Ching Siu Tungov film.
U honkonškoj kinematografiji, Ching Siu Tung spada među meni najdraže reditelje i uprkos uspehu CHINESE GHOST STORY smatram da je vrlo potcenjen. Pre svega, on se uprkos tome što je počeo da solo režira i dalje potpisuje kao akcioni reditelj i koreograf filmova, i mnogi svoju slavu stiču zahvaljujući njemu tako da je recimo Zhang Yimou svoje wuxia filmove radio uz njegovu veliku pomoć.
Ching Siu Tung je međutim samostgalno odličan i vrlo univerzalan reditelj. Ne samo da su mu filmovi u epohi senzacionalni već su mu i filmovi smešteni u sadašnjost jako zanimljivi. O tome svedoči i činjenica da je upravo on režirao najbolji Seagalov DTV film BELLY OF THE BEAST.
HEROIC TRIO je oslonjen na Ching Siu Tungov spektakl, dakle borbe koje obiluju letenjem, rušenjem, susretima sa poludelim evnusima iz daleke prošlosti i savremenom policijom, akrobacijama sa motorciklima i vozovima i sl. Ali, s druge strane, oslonjen je i na sjajnu glumačku podelu u kojoj tri heroine igraju Michelle Yeoh, neprežaljena Anita Mui i Maggie Cheung. Maggie je lako najveći scene-stealer u ovom filmu pošto pokazuje izuzetan dar za komediju. Što se Michelle Yeoh tiče, o njenom crossover uspehu se sve zna i ona u ovom filmu pruža svoju tipičnu "sentimentalnu" borilačku ulogu. Što se Anite Mui tiče, njen prerani odlazak je potresao sve HK fanove, i ovaj film je još jedan od podsetnika na njen značaj.
Treeći adut filma je edgy premisa u kojoj se koncept Hensonovog LABYRINTHa prenosi u savremeni HK u čijem podzemlju žive demoni koji kradu bebe za svoje opskurantističke akcije. U tom smislu film prikazuje smrt dece, ne samo kao slučajno i tragičlno stradanje već ima i jednu moćnu scenu kada Maggie Cheung ubija decu namerno, i to ne neku agresivnu decu, nego na spavanju, a publika treba da bude ubeđena kako je to neizbežan i pozitivan gest ma koliko da je težak.
U urbanim scenama, HEROIC TRIO je sličan BLACK MASKu. U scenama u podzemlju je blizak BRIDE WITH WHITE HAIR i CHINESE GHOST STORY.
Da se Johnnie To držao ovog pravca, sigurno ne bi imao toliko uspeha na Zapadu, ali sticajem okolnosti i zahvaljujući Ching Siu Tungu, ostavio je značajan trag i u ovom žanru.
* * * / * * * *
Iako sam među prvima pokazivao veliko interesovanje za Toa, smatram da je on izuzetno precenjen HK reditelj i ne mogu reći da volim njegovu HK kanonsku fazu. Međutim, HEROIC TRIO nije kanonski To. Kao reditelj akcionih scena potpisan je Ching Siu Tung, a sudeći po količini akcije u ovomk filmu, ovo bi se pre mogao definisati kao Ching Siu Tungov film.
U honkonškoj kinematografiji, Ching Siu Tung spada među meni najdraže reditelje i uprkos uspehu CHINESE GHOST STORY smatram da je vrlo potcenjen. Pre svega, on se uprkos tome što je počeo da solo režira i dalje potpisuje kao akcioni reditelj i koreograf filmova, i mnogi svoju slavu stiču zahvaljujući njemu tako da je recimo Zhang Yimou svoje wuxia filmove radio uz njegovu veliku pomoć.
Ching Siu Tung je međutim samostgalno odličan i vrlo univerzalan reditelj. Ne samo da su mu filmovi u epohi senzacionalni već su mu i filmovi smešteni u sadašnjost jako zanimljivi. O tome svedoči i činjenica da je upravo on režirao najbolji Seagalov DTV film BELLY OF THE BEAST.
HEROIC TRIO je oslonjen na Ching Siu Tungov spektakl, dakle borbe koje obiluju letenjem, rušenjem, susretima sa poludelim evnusima iz daleke prošlosti i savremenom policijom, akrobacijama sa motorciklima i vozovima i sl. Ali, s druge strane, oslonjen je i na sjajnu glumačku podelu u kojoj tri heroine igraju Michelle Yeoh, neprežaljena Anita Mui i Maggie Cheung. Maggie je lako najveći scene-stealer u ovom filmu pošto pokazuje izuzetan dar za komediju. Što se Michelle Yeoh tiče, o njenom crossover uspehu se sve zna i ona u ovom filmu pruža svoju tipičnu "sentimentalnu" borilačku ulogu. Što se Anite Mui tiče, njen prerani odlazak je potresao sve HK fanove, i ovaj film je još jedan od podsetnika na njen značaj.
Treeći adut filma je edgy premisa u kojoj se koncept Hensonovog LABYRINTHa prenosi u savremeni HK u čijem podzemlju žive demoni koji kradu bebe za svoje opskurantističke akcije. U tom smislu film prikazuje smrt dece, ne samo kao slučajno i tragičlno stradanje već ima i jednu moćnu scenu kada Maggie Cheung ubija decu namerno, i to ne neku agresivnu decu, nego na spavanju, a publika treba da bude ubeđena kako je to neizbežan i pozitivan gest ma koliko da je težak.
U urbanim scenama, HEROIC TRIO je sličan BLACK MASKu. U scenama u podzemlju je blizak BRIDE WITH WHITE HAIR i CHINESE GHOST STORY.
Da se Johnnie To držao ovog pravca, sigurno ne bi imao toliko uspeha na Zapadu, ali sticajem okolnosti i zahvaljujući Ching Siu Tungu, ostavio je značajan trag i u ovom žanru.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment