Pogledao sam RESIDENT EVIL: DEGENERATION Makoto Kamiye, i beskrajno sam uživao. Doduše, ja sam fan i RESIDENT EVIL filmova, i Andersonovog i Wittovog i Mulcahyjevog. Ipak, DEGENERATION je ne samo odličan animirani dodatak ovim filmovima već se može posmatrati kao ravnopravan naslov.
Meha bi moglo zanimati to što je scenarista ovog filma Shotaro Suga pisao i igru DEVIL MAY CRY 4.
Iako se ni po budžetu, ni po ambiciji ne može porediti s BEOWULFom, DEGENRATION ima dosta skičnosti sa ovim filmom Roberta Zemeckisa. Naime, bespoštedna akcija koju omogućuje animacija je u ovom filmu dovedena do savršenstva, i što se ambicije u akcionim scenama tiče, retko koji aktuelni igrenjak može da mu parira ne samo po sadržaju akcionih scena nego i po kadriranju.
Kamiya zaista briljantno kadrira akcione scene i svaka od njih je vrlo razrađen set-piece što se retko sreće u animiranim filmovima, a upravo je BEOWULF dobar primer toga. Dok je mo-cap odličan, performace capture je daleko slabiji od BEOWULFa, međutim kada krenu akcione scene, DEGENERATION uopšte ne zaostaje previše.
Još je zanimljivije to što u akcionim scenama Kamiya zaista jako ozbiljno kadrira i nema previše iživljavanja sa pokretima kamere koji su u animiranim ambijentu mogući. Kamiya je na nivou izraza izrazito funkcionalan, i vrlo mudro koristi tehniku koja mu je na raspolaganju.
Što se scenarija tiče, on je vrlo rudimentaran kad je reč o osnovnom zapletu filma, međutim unutar tri čina filma, unutar samih scena, film je jako dobro napisan i osmišljen, a scenarista se odlično izmakao Kamiyi i prepustio mu da puca penale.
Obe akcione scene na aerodromu (uz eho Pekićevog BESNILA) i završna u high tech zgradi korporacije koja je nasledila Umbrellu su sjajno scenaristički postavljene na nivou odnosa likova, koji Kamiya zaista sjajno inkrporira u širu akcionu sliku.
Iako ova animacija nije po svom tonu toliko horor koliko akcijaš, i nije mnogo bliža igra od filmova, Kamiya upeva da napravi i odličan horor momenat koji je u neku ruku filmovima izmicao u monumentalnoj sceni kada inficirani ljudi tupavo izlaze iz olupine aviona. Film obiluje takvim off the wall momentima koji čine da DEGENERATION apsolutno prevazilazi nivo animiranog spin-offa RESIDENT EVIL serije.
Štaviše, nadam se da će producenti istrajati i da će sa ovom ekipom raditi još animiranih filmova na ovu temu, odnosno da neće odustati kao producenti animirane serije STARSHIP TROOPERS.
Da priča nije tako lapidarna u odnosu na RESIDENT EVIL univerzum, DEGENERATION bi imao punokrvni theatrical potencijal, a čini mi se da bi ga mogao imati i sada na tržištima gde je RE serija filmova i igara jako popularna. U Japanu je imao limited release u bioskopima i zaradio je 300ak hiljada dolara.
U svakom slučaju DEGENERATION mi je jedno od najprijatnijih iznenađenja ove sezone. Jedini razlog zašto nije dobio veću ocenu je to što su autori prepričali neke bitne stvari za rasplet priče koje bi po meni morale da budu pokazane čime je, čini se svesno, umanjen theatrical potencijal i generalni "umetnički dojam" filma.
* * * / * * * *
Meha bi moglo zanimati to što je scenarista ovog filma Shotaro Suga pisao i igru DEVIL MAY CRY 4.
Iako se ni po budžetu, ni po ambiciji ne može porediti s BEOWULFom, DEGENRATION ima dosta skičnosti sa ovim filmom Roberta Zemeckisa. Naime, bespoštedna akcija koju omogućuje animacija je u ovom filmu dovedena do savršenstva, i što se ambicije u akcionim scenama tiče, retko koji aktuelni igrenjak može da mu parira ne samo po sadržaju akcionih scena nego i po kadriranju.
Kamiya zaista briljantno kadrira akcione scene i svaka od njih je vrlo razrađen set-piece što se retko sreće u animiranim filmovima, a upravo je BEOWULF dobar primer toga. Dok je mo-cap odličan, performace capture je daleko slabiji od BEOWULFa, međutim kada krenu akcione scene, DEGENERATION uopšte ne zaostaje previše.
Još je zanimljivije to što u akcionim scenama Kamiya zaista jako ozbiljno kadrira i nema previše iživljavanja sa pokretima kamere koji su u animiranim ambijentu mogući. Kamiya je na nivou izraza izrazito funkcionalan, i vrlo mudro koristi tehniku koja mu je na raspolaganju.
Što se scenarija tiče, on je vrlo rudimentaran kad je reč o osnovnom zapletu filma, međutim unutar tri čina filma, unutar samih scena, film je jako dobro napisan i osmišljen, a scenarista se odlično izmakao Kamiyi i prepustio mu da puca penale.
Obe akcione scene na aerodromu (uz eho Pekićevog BESNILA) i završna u high tech zgradi korporacije koja je nasledila Umbrellu su sjajno scenaristički postavljene na nivou odnosa likova, koji Kamiya zaista sjajno inkrporira u širu akcionu sliku.
Iako ova animacija nije po svom tonu toliko horor koliko akcijaš, i nije mnogo bliža igra od filmova, Kamiya upeva da napravi i odličan horor momenat koji je u neku ruku filmovima izmicao u monumentalnoj sceni kada inficirani ljudi tupavo izlaze iz olupine aviona. Film obiluje takvim off the wall momentima koji čine da DEGENERATION apsolutno prevazilazi nivo animiranog spin-offa RESIDENT EVIL serije.
Štaviše, nadam se da će producenti istrajati i da će sa ovom ekipom raditi još animiranih filmova na ovu temu, odnosno da neće odustati kao producenti animirane serije STARSHIP TROOPERS.
Da priča nije tako lapidarna u odnosu na RESIDENT EVIL univerzum, DEGENERATION bi imao punokrvni theatrical potencijal, a čini mi se da bi ga mogao imati i sada na tržištima gde je RE serija filmova i igara jako popularna. U Japanu je imao limited release u bioskopima i zaradio je 300ak hiljada dolara.
U svakom slučaju DEGENERATION mi je jedno od najprijatnijih iznenađenja ove sezone. Jedini razlog zašto nije dobio veću ocenu je to što su autori prepričali neke bitne stvari za rasplet priče koje bi po meni morale da budu pokazane čime je, čini se svesno, umanjen theatrical potencijal i generalni "umetnički dojam" filma.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment