Pogledao sam ESKALOFRIO Isidra Ortiza.
Reč je o efikasnom i ekonomičnom exploitationu koji vrlo rano uspostavlja neku svoju unutrašnju logiku i ritam i drži ih se do kraja.
Iako nikada osnovni zamajac zapleta vezan za junakovu fotofobiju zapravo ne zaigra u priči, i čini da ESKALOFRIO izgleda kao španska DISTURBIA, što u suštini i jeste, kasnije svojom nepretencioznom pričom i tempom uspeva da zabašuri taj nedostatak.
Moja fascinacija španskom filmskom industrijom je poznata. Iako sam ubeđen da je Holivud na prvom mestu, i ne verujem u one priče da "Holivud nije sposoban da snimi ovo ili ono", ovaj naslov pokazuje da je Španija sposobna da snimi bolju DISTURBIU od američke.
Ortiz je vešt reditelj koji vlada zanatom, i uspeva da snimi film koji bez kompleksa može da se prikazuje uz američki. Ono što njegovom filmu može da ndostaje u kontekstu očekivanja koja publika gaji u odnosu na španski film jeste to što ovde nema više genre bendinga kojim bi se nametnuo.
Ipak, sasvim je očigledno da to Ortizu nije ni bio cilj, da je on želeo da snimi pošten i energičan repertoarski film i da je u tome i uspeo.
ESKOLAFRIO je film posle koga ću potražiti i druge Ortizove naslove. Što se njega samog tiče, on ovim filmom pokazao da je dorastao za Holivud, međutim kada bolje osmotrimo ovaj film, jasno je da Ortiz svoj Holivud već ume da proizvede i u Španiji.
* * * / * * * *
Reč je o efikasnom i ekonomičnom exploitationu koji vrlo rano uspostavlja neku svoju unutrašnju logiku i ritam i drži ih se do kraja.
Iako nikada osnovni zamajac zapleta vezan za junakovu fotofobiju zapravo ne zaigra u priči, i čini da ESKALOFRIO izgleda kao španska DISTURBIA, što u suštini i jeste, kasnije svojom nepretencioznom pričom i tempom uspeva da zabašuri taj nedostatak.
Moja fascinacija španskom filmskom industrijom je poznata. Iako sam ubeđen da je Holivud na prvom mestu, i ne verujem u one priče da "Holivud nije sposoban da snimi ovo ili ono", ovaj naslov pokazuje da je Španija sposobna da snimi bolju DISTURBIU od američke.
Ortiz je vešt reditelj koji vlada zanatom, i uspeva da snimi film koji bez kompleksa može da se prikazuje uz američki. Ono što njegovom filmu može da ndostaje u kontekstu očekivanja koja publika gaji u odnosu na španski film jeste to što ovde nema više genre bendinga kojim bi se nametnuo.
Ipak, sasvim je očigledno da to Ortizu nije ni bio cilj, da je on želeo da snimi pošten i energičan repertoarski film i da je u tome i uspeo.
ESKOLAFRIO je film posle koga ću potražiti i druge Ortizove naslove. Što se njega samog tiče, on ovim filmom pokazao da je dorastao za Holivud, međutim kada bolje osmotrimo ovaj film, jasno je da Ortiz svoj Holivud već ume da proizvede i u Španiji.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment