Wednesday, August 2, 2023

FROM THE HIP

David E. Kelley je ostavio dubok trag u network televiziji i prilično solidan u kablovskoj i među strimerima. Međutim, na filmu nije postigao ništa.

Iz ove vizure njegov prvi bioskopski neuspeh, FROM THE HIP u režiji Boba Clarka deluje mnogo respektabilnije nego u vreme izlaska kada je bio pregažen, od većine, mada je recimo Roger Ebert bio umeren.

Filmu se prebacivalo sve i svašta, od toga da je vulgaran i banalan do toga da je glavni lik previše antipatičan da bi mogao da nosi film, i kada režira Bob Clark, kanadski repertoarski specijalista koji se dokazao u mnogim žanrovima, i u svakom po jakom exploitation nervu i ne prezanju od konkretizacije stvari, onda ništa od toga nije isključeno.

Ovde Bob Clark svakako režira u svom stilu, svaki element koji postoji u materijalu je "nagažen", ako je nešto smešno onda ima da bude urnebesno (obično nije, ali ono što je važno za priču jeste), ono kad imamo Engleza u ulozi osumnjičenog za ubistva ima da se odigra negativac sa akcentom do daske (i nema preteranog efekta sem kad je bitno za zaplet) i takav je ceo film. Nije urađen sa mnogo ukusa ali sve što je bitno je dosta solidno.

Judd Nelson igra mladog advokata koji želi da se nametne u advokatskoj firmi i ubrza svoje napredovanje. Počinje da pravi bučne incidente prvo u kancelariji a posle u sudnici i kreće se ivicom između gubitka licence i posla i oduševljenja klijenata. Strategija se na kraju isplati, prevagne ovo drugo ali partneri iz ugledne advokatske kuće mu uvaljuju kosku, da brani blaziranog bogatog profesora koji je u neodbranjivoj poziciju u suđenju za ubistvo.

Osumnjičenog igra John Hurt i njemu nije teško da usmeri pažnju gledalaca i razvije sumnje koje deli glavni junak - da njegov branjenik možda jeste kriv i da će se izvući nekažnjeno što mu budi duboke etičke dileme.

David E. Kelley je kao bivši advokat ime izgradio pišući advokatske serije, i ovde je naravno sudnica centralni objekat. Slučaj koji obrađuje je zanimljiv, nalazi način kako da mu junak izbori protagonizam i kako da postane heroj, pa na kraju deluje da je Ebertov umeren stav oko ovog filma bio realan.

Bob Clark je sve uradio solidno. Neko suptilniji bi možda napravio i bolji film, ali teško da bi snimio efikasniji i jasniji. Glumci su na visokom nivou, atmosfera je tu. Možda FROM THE HIP ne uspeva da promeni način kako vidimo sudsku dramu u bioskopu a hteo je, ali doprineo je tom kanonu jednim pristojnim naslovom.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment