Pogledao sam KOKO I DUHOVI Danijela Kušana, adaptaciju jednog od najpopularnijih romana za decu u istoriji hrvatske književnosti. Avanture dečaka Kokoa već su ekranizovane, a Ivan Kušan, otac reditelja i scenariste ovog filma, bio je dosta aktivan u našoj kinematografiji. On je pisao film Krsta Papića o Tesli, kao i Ivandinu adaptacija Pavaa Pavličića UBISTVO U ŠKOLI.
Koko je prethodno obrađen u dvema televizijskim serijama a novi serijal filmova iznedrio je četiri naslova koja su imala dosta solidnu gledanost za hrvatske uslove.
KOKO I DUHOVI je priča o dečaku koji se doseljava u Zagreb iz mesta Zeleni Vrh u kome je sa svojim drugarima rešio jednu misteriju. U Zagrebu međutim dečak ubrzo primećuje neke nove neobične stvari i očinje da istražuje pojavu koja deluje na neko spektralno prisustvo pokojnog komšije.
Kušanov roman bi se žanrovski mogao definisati kao misterija sa elementima trilera za decu, i Danijel to sve režira u dosta svedenom ključu, bez prevelikog intenziteta ili izražene vizuelne ili pripovedačke maštovitosti. Film se dešava u sedamdesetim ali nažalost i izgleda kao dečji film iz tog vremena, u čemu je autor uspeo ako je to bila namera ali nešto nisam siguran.
Vizuelni izraz je konzistentan ali dosta flah, deca glumci su solidni ali bez velike harizme kojom bi digli film na viši nivo i sve u svemu, KOKO I DUHOVI nikada ne prelazi nivo korektne ekranizacije. Ipak, u trenutku kada je STRANGER THINGS dao naročitu validnost baš ovakvim pričama, iako Kušanov rukopis nije Amblin per se, onda KOKO I DUHOVI, snimljen 2011. godine, neumitno biva gledan na drugi način.
No, ipak, činjenica da je serijal ostvario dobre rezultate, govori da je na kraju krajeva takav prosede iskomunicirao sa ciljnom grupom. S jedne strane, holivudska paradigma vizuelno maštovitih i agresivnih vizuelnih rešenja u dečjem filmu ne mora nužno biti jedina prisutna, i moguće je da baš smireniji stil prija deci, a opet, pitanje je koliko deca zapravo odlučuju u pogledu toga šta će gledati. Pa ipak, činjenica da je u ovoj inkarnaciji snimljen već četvrti film sugeriše da se na terenu ipak stvorila nekakva fanbaza, i da je to nekoj kritičnoj masi bio prihvatljiv film.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment