Pogledao sam GET OUT Jordana Peelea, jedan od najhajpovanijih novih američkih filmova, kako u žanrovskom domenu, tako i generalno. Izgleda da su kampanje #OscarsSoWhite i Black Lives Matter urodile plodom jer je priča o kvalitetu ovog filma spinovana do zastrašujućih razmera. Nije ovo prvi put da se ne slažem oko toga da li je neki istinski veliki ili kvalitetan. Ali, GET OUT je primer filma u kome je apsolutno nemoguće primetiti šta je to nekome moglo zaličiti da je dobro.
Nota bene, Peele snima Blumhouseov triler sa očigledno većom ambicijom da ga pretvori u nekakvu priču o rasizmu, položaju mladih afroameričkih muškaraca i sl. ali to je toliko loše na svakom nivou. Na tehničkom planu, ovo je oskudan film koji nažalost ne uspeva da ispoštuje Blumhouse matricu i da prevaziđe ograničenja mikrobudžeta, naprotiv, ovo jeste mikrobudžetni film u smislu da je zaista veliki uspeh njegova zarada, ali koštao je četiri i po ili pet miliona, i baš tako i izgleda. Ne izgleda ni cent skuplje niti ima veći efekat od onoga koji nudi budžet. Režija je kruta u kadriranju, vizuelno oskudna, glumački krajnje prvoloptaška. U žanrovskom pogledu, dostojan je podsmeha ali nažalost ni ideološki nije mnogo zreliji i tu ponajviše odlazi u pravcu potpunog treša.
Jedino što je u ideološkom pogledu uspelo jeste svojevrsna ucena američkog establišmenta jer film udara tamo gde bi trebalo da ih boli. Ali to znaju i oni i jako lako apsorbuju taj udarac, spremno proglašavajući jedno inferiorno delo za savremeni klasik i samim tim čineći medveđu uslugu i autorima i pokretu.
Jordan Peele je posle ovog filma nezasluženo ojačao svoju reputaciju. Ostaje nada da će svoj novostečeni status mudro iskoristiti. U protivnom, ostaće na nivou jednog našeg autora kog najradije sada ne bih imenovao.
* 1/2 / * * * *
Nota bene, Peele snima Blumhouseov triler sa očigledno većom ambicijom da ga pretvori u nekakvu priču o rasizmu, položaju mladih afroameričkih muškaraca i sl. ali to je toliko loše na svakom nivou. Na tehničkom planu, ovo je oskudan film koji nažalost ne uspeva da ispoštuje Blumhouse matricu i da prevaziđe ograničenja mikrobudžeta, naprotiv, ovo jeste mikrobudžetni film u smislu da je zaista veliki uspeh njegova zarada, ali koštao je četiri i po ili pet miliona, i baš tako i izgleda. Ne izgleda ni cent skuplje niti ima veći efekat od onoga koji nudi budžet. Režija je kruta u kadriranju, vizuelno oskudna, glumački krajnje prvoloptaška. U žanrovskom pogledu, dostojan je podsmeha ali nažalost ni ideološki nije mnogo zreliji i tu ponajviše odlazi u pravcu potpunog treša.
Jedino što je u ideološkom pogledu uspelo jeste svojevrsna ucena američkog establišmenta jer film udara tamo gde bi trebalo da ih boli. Ali to znaju i oni i jako lako apsorbuju taj udarac, spremno proglašavajući jedno inferiorno delo za savremeni klasik i samim tim čineći medveđu uslugu i autorima i pokretu.
Jordan Peele je posle ovog filma nezasluženo ojačao svoju reputaciju. Ostaje nada da će svoj novostečeni status mudro iskoristiti. U protivnom, ostaće na nivou jednog našeg autora kog najradije sada ne bih imenovao.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment