Pogledao sam DE ROUILLE ET D'OS Jacquesa Audiarda, film sa kojim je ispratio veliki uspeh prethodnog internacionalnog hita i art-house favorita UN PROPHETE i u određenom smislu imao je težak zadatak pred sobom - UN PROPHETE je naprosto imao izuzetno potentnu i umetnički uzbudljivu temu koja je pritom i krajnje populistička, i onda je spoj Audiardove veštine sa svim tim faktorima dovela do utiska da je reč o "neponovljivom" uspehu. Međutim, Audiard pre toga ima veliku kilometražu i nema sumnje da u njemu ima snage za kontinuitet. To je pokazao sa ovim filmom, uprkos velikim pritiscima da ide u Holivud i očekivanjima druge vrste.
DE ROUILLE ET D'OS je odlična melodrama smeštena u brutalne okolnosti kojima Audiard fino maskira zapravo vrlo jednostavnu emotivnu okosnicu svoje priče.
Mathias Schoenaerts je uspeo da za dve godine, u RUNDSKOPu i DE ROUILLE ET D'OS odigra uloge u filmovima sa dve verovatno najsnažnije scene stradanja dece. Međutim, isto tako, za dve godine je uspeo da se nametne kao izvanredna evropska zvezda sa vrlo atipičnim atribuitima totalne sirovine koja nije zarobljena u getu DTVa već uspeva da iskomunicira emociju u "ozbiljnim" filmovima. Schoenaerts je izvanredan u ovom filmu i njegov uspon deluje skoro kao pažljivo planirana strategija igranja u velikim filmovima i saradnje sa velikim rediteljima.
Marion Cotillard je takođe napravila izuzetnu ulogu a uspela je da ne bude zasejena CGI-jem koji je u njenom slučaju prilično prisutan. Njen lik uprkos dimenziji fizičkog i duhovnog bola, nikada ne biva sveden na jednu notu, i na kraju sama drama između glavnih junaka transcendira tu osnovnu, radikalnu, premisu.
Audiard je ponovo privučen svetom i podzemlja i marginalaca, i uprkos tome što ovo nije krimić, jedan deo se dešava u tom miljeu i danas zbilja niko ne ume da ga dočara tako efektno, sa osećajem entropije ali bez gubljenja fokusa.
Na planu tehničke realizacije, a to nema veze isključivo sa ozbiljnim CGI zahtevima, već i na svim nivoima DE ROUILLE ET D'OS je izuzetan rad. U tom smislu, Holivud verovatno nema ništa naročito da pruži Audiardu u ovom trenutku.
* * * 1/2 / * * * *
DE ROUILLE ET D'OS je odlična melodrama smeštena u brutalne okolnosti kojima Audiard fino maskira zapravo vrlo jednostavnu emotivnu okosnicu svoje priče.
Mathias Schoenaerts je uspeo da za dve godine, u RUNDSKOPu i DE ROUILLE ET D'OS odigra uloge u filmovima sa dve verovatno najsnažnije scene stradanja dece. Međutim, isto tako, za dve godine je uspeo da se nametne kao izvanredna evropska zvezda sa vrlo atipičnim atribuitima totalne sirovine koja nije zarobljena u getu DTVa već uspeva da iskomunicira emociju u "ozbiljnim" filmovima. Schoenaerts je izvanredan u ovom filmu i njegov uspon deluje skoro kao pažljivo planirana strategija igranja u velikim filmovima i saradnje sa velikim rediteljima.
Marion Cotillard je takođe napravila izuzetnu ulogu a uspela je da ne bude zasejena CGI-jem koji je u njenom slučaju prilično prisutan. Njen lik uprkos dimenziji fizičkog i duhovnog bola, nikada ne biva sveden na jednu notu, i na kraju sama drama između glavnih junaka transcendira tu osnovnu, radikalnu, premisu.
Audiard je ponovo privučen svetom i podzemlja i marginalaca, i uprkos tome što ovo nije krimić, jedan deo se dešava u tom miljeu i danas zbilja niko ne ume da ga dočara tako efektno, sa osećajem entropije ali bez gubljenja fokusa.
Na planu tehničke realizacije, a to nema veze isključivo sa ozbiljnim CGI zahtevima, već i na svim nivoima DE ROUILLE ET D'OS je izuzetan rad. U tom smislu, Holivud verovatno nema ništa naročito da pruži Audiardu u ovom trenutku.
* * * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment