Pogledao sam DEEP END Jerzy Skolimowskog, film sniman u Nemačkoj, a smešten u London, sa kojim je Paramount u jednom trenutku čak želeo da zameni Polanskog na američkom tržištu kada su počele nevolje u njegovom životu. Film je snimljen 1970. a u eksploataciji je bio 1971. i na kraju je u Americi skončao kao B-film. Teško je reći da li je Skolimowski kao reditelj bio neko ko može da odmeni Polanskog, iako su oni stasavali i radili zajedno u Poljskoj, ali s druge strane, Skolimowski nije ni dobio priliku da radi u pravoj holivudskoj produkciji tako da nije dobio ni priliku za tu vrstu globalnog iskoraka, a ni u Evropi nikada do kraja nije uspeo da radi isključivo autorske projekte. U svakom slučaju, kad je o stilu reč Skolimowski je znatno razlikuje od Polanskog. U DEEP ENDu on kombinuje sklonost ka vizuelnim rešenjima kakvu srećemo kod Anrtonionija, naročito kad je reč o upotrebi boja; englesku nervozu i realističnu glumu kakvu su tada forisrali reditelji poput Lindsay Andersona; i dosta istočnoevropskog cinizma.
DEEP END je izvanredno dinamičan, Skolimowski je majstor vibrantnog prikaza situacija a osnovna lokacija u DEEP ENDu - javno kupatilo i bazen mu nude odličan osnov za izvanredan mizanscen i nezgodne situacije na koje se dosta oslanja.
John Moulder-Brown koji igra glavnu ulogu i u KING, QUEEN, KNAVE je u ovom filmu znatno bolji kao zaljubljeni mladi čovek koji pokušava da se dopadne nešto starijoj nadzornici u javnom kupatilu. Skolimowski u osnovi koristi niz konvencionalnih postavki, od one o low-tech iskrenosti (on vozi bicikl, nju udvarači voze kolima) do paralelnih svetova u kojima ona egzistira a on tek ulazi u njih (noćni klubovi, adult bioskopi) ali u svemu tome nalazi neku ekscentričnost.
Jane Asher koju pored glume, znamo i kao muzu Paul McCartneya od 1963. do 1968. godine, igra nadzornicu, a naročito je simpatično videti je u ovoj mladalačkoj ulozi posle uloge GILFa u seriji THE OLD GUYS.
DEEP END je u rediteljevom maniru izuzetno intenzivan, i naravno ne može se smatrati perfektnim ostvarenjem u nekom čisto akademskom smislu. Međutim, baš za razliku od KING QUEEN KNAVE uspeo je da izdrži zub vremena.
* * * / * * * *
DEEP END je izvanredno dinamičan, Skolimowski je majstor vibrantnog prikaza situacija a osnovna lokacija u DEEP ENDu - javno kupatilo i bazen mu nude odličan osnov za izvanredan mizanscen i nezgodne situacije na koje se dosta oslanja.
John Moulder-Brown koji igra glavnu ulogu i u KING, QUEEN, KNAVE je u ovom filmu znatno bolji kao zaljubljeni mladi čovek koji pokušava da se dopadne nešto starijoj nadzornici u javnom kupatilu. Skolimowski u osnovi koristi niz konvencionalnih postavki, od one o low-tech iskrenosti (on vozi bicikl, nju udvarači voze kolima) do paralelnih svetova u kojima ona egzistira a on tek ulazi u njih (noćni klubovi, adult bioskopi) ali u svemu tome nalazi neku ekscentričnost.
Jane Asher koju pored glume, znamo i kao muzu Paul McCartneya od 1963. do 1968. godine, igra nadzornicu, a naročito je simpatično videti je u ovoj mladalačkoj ulozi posle uloge GILFa u seriji THE OLD GUYS.
DEEP END je u rediteljevom maniru izuzetno intenzivan, i naravno ne može se smatrati perfektnim ostvarenjem u nekom čisto akademskom smislu. Međutim, baš za razliku od KING QUEEN KNAVE uspeo je da izdrži zub vremena.
* * * / * * * *
No comments:
Post a Comment