Friday, February 17, 2012

IN THE LOOP

Pogledao sam filmski spin-off serije THE THICK OF IT nazvan IN THE LOOP iz 2009. godine. Ovaj film je postigao veliki uspeh a Jesse Armstrong, Simon Blackwell i ekipa su nominovani za oskara za scenario. Ipak, rekao bih da ovo nije referentan film u bilo kom smislu.

Čest je slučaj da se sitkomi upropaste u pokušaju da se od njih napravi film i IN THE LOOP nije takav slučaj. IN THE LOOP preuizima skoro celu glumačku podelu serije ali samo jednog junaka - to je Capaldijev Malcolm Tucker i neobično je da glumci iz serije ne igraju likove iz serije ali igraju likove koji su im jako slični.

Na nivou rediteljskog koncepta, Iannucci ponavlja prostup iz sitkoma i to doslovno. Ovo je kao specijal sitkoma od 100 minuta i u principu, to je jedan vrlo dobar specijal sitkoma.

Ono što je problem to je da koncept sitkoma na nivou ritma, pristupa režiji i glumi ipak ne funkcioniše kada traje 100 minuta. Film mora da ima svoje intervale, svoj ritam u izlaganju priče i predstavljanju likova a IN THE LOOP to radi kao što je radila serija.

Ako imamo u vidu da je film postigao izuzetno veliki uspeh, onda to sve očigledno nije smetalo ni publici ni kritici. Ne mogu da kažem ni da sam ja kao neko ko voli ovu seriju imao problem, ali čini mi se da bih definitivno imao da sam gledao ovaj film pre serije.

IN THE LOOP stoga se pre kvalifikuje kao vrlo prijatno gledalačko iskustvo nego kao film koji može sam po sebi da se meri određenim kriterijumima.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment