Saturday, November 19, 2011

BALCON SUR LA MER

Pogledao sam BALCON SUR LA MER Nicole Garcie, francuski romantični krimić u kome se spajaju neo noir postavka o mahinaciji nekretnirnama i vertiginozna priča o prepoznavanju dve velike ljubavi iz detinjstva. Nicole Garcia pre svega zaslužuje pohvalu što svoju noir postavku o fataklnoj ženi drži unutar okvira uverljivosti i cela priča nikada ne sklizne u pravcu ubistava i sličnih ekstremnosti kakve na filmu često prate male prevare, ali s druge strane, nedovoljno insistira na tom aspektu priče kao dramskom činiocu. S druge strane, priča o opsesiji ljubavlju iz detinjstva za koju saznaje da je mrtva baš u vreme kada je ponovo sretne, deluje razrađenije, a Nicole Garcia u sve unosi i nešto političke provokativnosti prikazujući OASovske aktivnosti protiv "nelojalnih Francuza".

Koliko vidim u poslednje vreme izašlo je nekoliko francuskih filmova koji tretiraju događaje u njihovim severnoafričkim kolonijama i iako nama ti događaji deluju kao opšte mesto iz antikolonijalne borbe, ne treba imati na umu da smo mi ipak Nesvrstani i da je dosta tih događaja za same Francuze bilo tabu, a naročito za njihov film. U tom smislu, savim je moguće da ovo što Nicole Garcia nagoveštava lako može biti senzacionalno u tamošnjoj javnosti.

Francuzi su napravili najbolju parafrazu Hitchcockovog VERTIGOa ikada u remek-delu Gilles Mimounija. BALCON SUR LA MER je daleko od tog nivoa, ali kao jedna strejt melodrama sa elementima noira i misterije ovo je solidan reprezent lokalne kinematografije. Star power Jean Dujardina je prisutan u glavnoj ulozi i on ovde kanališe jamesstewartovski pristup dosta dobro a ima i tako koncipiranog junaka.

Film ima izuzetno dobru atmosferu i krajnje nenametljivo ali zato konzistentno rekonstruiše osamdesete.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment