Saturday, November 12, 2011

APOLLO 18

Pogledao sam APOLLO 18 Gonzalo Lopez Gallega, produkciju Timura Bekmambetova, film koji se ubraja u sada aktuelnu fazu found footage filmova. Iako moram priznati da su mi ti found footage filmovi prilično bezveze i smatram to dead endom, APOLLO 18 je uspeo da odigra na temu koja mi je slabost a to su filmovi o astronautima. Gallego je prilično solidno uspeo da se izbori sa nekim od casual okolnosti leta u svemir koje je jako teško prikazati u filmu kao što su recimo bestežinsko stanje u gotovo svim situacijama i sl. a sam koncept misterioznih događaja koji su bogato islikani ima itekakvog smisla kad je reč o putovanjima u svemir koja su u principu zbilja do detalja dokumentovana.

Gluma i Gallegova egzekucija su vrlo solidni i kao osnovni problem filma nameće se to što vanzemaljci koji su izvor problema i razlog zašto 18. misija nikada nije bila zabeležena nisu naročito zanimljivi. Na nivou efekata, oni su sasvim u redu, čak su ubedljivi i kao problem, ali naprosto, moglo je to sve biti i nešto zanimljivije. Inače, zanimljivo je da su astronauti posle letova išli u karantin upravo da ne bi iz svemira doneli neke mikroorganizme i sl.

Ono što se u globalu nameće kao problem i u APOLLO 18 i u sličnim filmovima, jeste problem tempa, i praznog hoda. Meni je to ovde sticajem okolnosti manje smetalo jer sam, kako rekoh, sucker za filmove sa astronautima ali čak sa tom prednošću, i sa efektivnim trajanjem od sedamdesetak minuta, APOLLO 18 testira strpljenje iako se ne može reći da mi je baš bio dosadan.

U svakom slučaju, ja nisam pravi čovek za procenjivanje found footage horora jer ih izbegavam, plus sam subjektivan prema filmovima o putu u svemir. Otud, teško mi je da preporučim film iako sam u izvesnom smislu uživao.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment