Pogledao sam KOPPS Josefa Faresa, švedsku preteču HOT FUZZa, film iz 2003. godine o selu u kom nema zločina te država odlučuje da zatvori policijsku stanicu. Kako bi sprečili ovakav ishod, policajci odlučuju da postanu zločinci međutim kako njihovi nevini pokušaji kriminala postaju ozbiljniji tako se u sve upliće i prava policija iz velikog grada.
KOPPS je film koji dolazi iz tradicije švedskih komedija tipa JALLA JALLA i Fares je kao autpr tog filma već iskusan u tom domenu. Ključna stvar kao i u HOT FUZZu je svakako culture clash između imidža policajaca iz američkog filma i učmale sredine u kojoj provincijski polixajci borave. Ipak, za razliku od HOT FUZZa, Fares ne eksploatiše taj motiv do krajnjih granica, niti ga eksploatiše u maniru američkog policijskog filma tako da se na kraju ne ispostavlja da dosadan kraj zapravo krije ozbiljne zločince. Cela stvar ostaje na površini, ne zalazi se u dublju parologiju i KOPPS je policijski film u kome nema negativaca.
I to je zapravo ključni problem ali i ključni primer originalnosti ovog filma - naime KOPPS je film u kom se ni u jednom momentu ne formira negativac. Fares ne zalazi previše duboko u poigravanje ovom premisom, ali da nije snimljen HOT FUZZ, u eventualnom rimejku bi upravo to moglo biti tema - policijski film bez negativca koji po definiciji mora biti komedija.
U svakom slučaju, HOT FUZZ će zasluženo ostaviti KOPPS u senci, ali ako imamo u vidu da je KOPPS bio u britanskim bioskopima i da je reč o relativno ozbiljnom filmu, ne bi me čudilo da upravo zahvaljujući HOT FUZZu, KOPPS ostane prisutan kao naslov koji će se sporadično pominjati i gledati.
* * 1/2 / * * * *
KOPPS je film koji dolazi iz tradicije švedskih komedija tipa JALLA JALLA i Fares je kao autpr tog filma već iskusan u tom domenu. Ključna stvar kao i u HOT FUZZu je svakako culture clash između imidža policajaca iz američkog filma i učmale sredine u kojoj provincijski polixajci borave. Ipak, za razliku od HOT FUZZa, Fares ne eksploatiše taj motiv do krajnjih granica, niti ga eksploatiše u maniru američkog policijskog filma tako da se na kraju ne ispostavlja da dosadan kraj zapravo krije ozbiljne zločince. Cela stvar ostaje na površini, ne zalazi se u dublju parologiju i KOPPS je policijski film u kome nema negativaca.
I to je zapravo ključni problem ali i ključni primer originalnosti ovog filma - naime KOPPS je film u kom se ni u jednom momentu ne formira negativac. Fares ne zalazi previše duboko u poigravanje ovom premisom, ali da nije snimljen HOT FUZZ, u eventualnom rimejku bi upravo to moglo biti tema - policijski film bez negativca koji po definiciji mora biti komedija.
U svakom slučaju, HOT FUZZ će zasluženo ostaviti KOPPS u senci, ali ako imamo u vidu da je KOPPS bio u britanskim bioskopima i da je reč o relativno ozbiljnom filmu, ne bi me čudilo da upravo zahvaljujući HOT FUZZu, KOPPS ostane prisutan kao naslov koji će se sporadično pominjati i gledati.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment