Reprizirao sam GUNMEN Derana Sarafiana, jedan od nezaboravnih B-akcijaša sa početka devedesetih, iz onog kratkog vremenskog raspona kada je B-akcioni film bio prisutan u bioskopima a da je imao u sebi nešto A-rediteljske kompetencije. Iako je Sarafian preko oca Richarda deo holivudske aristokratije, pa je možda bilo malo popuštanja prema njemu, on je imao sreće da je uspeo da se izvuče iz guttera B-priodukcije, omiriše A-produkciju i dožiovi svojevrstan hepiend kao reditelj prestižnih televizijskih serija.
U fazi rada u A-produkciji, on je radio filmove koji su imali snažnu exploitation akcionu notu, setimo se izvanrednog akcijaša TERMINAL VELOCITY sa Charlie Sheenom. Ono što je bila karakteristika Sarafianovih A-filmova jeste da je s jedne strane nudio izvanrednu tehničku egzekuciju, prepoznatljivu po in-your-face rešenjima i potpuno odsustvo bilo kakva pretenzije koja je itekako počela da se javlja u ovom žanru pod uticajem Camerona i McTiernana.
U tom smislu, televizija je hepiend za sarafiana, iako bi famovi svakako voleli da ga vide kako opert radi neki skup akcijaš.
GUNMEN je srednjebudžetni akcijaš sa početka devedesetih, nezavisno finansiran, u kome glavne uloge igraju Christopher Lambert, Mario Van Peebles, Denis Leary i Patrick Stewart a cameo uloge ostvarili su Learyjevi MTV drugari Dre i Lover plus Big Daddy Kane.
Dešava se u Meksiku i govori o odd coupleu, prevarantu i policajcu u potrazui za stashom drug moneya koji je sakrio veliki narko baron.
Film je sačinjen od potere, hapšenja, torture, bekstva i tako u krug, sa svim očekivanim mačo ritualima koji se mogu pojaviti u ovoj DEFIANT ONES formuli pomešanoj sa tradicijom špageti vesterna, uključujući i epigonstvo i plagijate svojstvene tom žanru. Inače, zanimljivo je da je scenario pisao Stephen Sommers, koji je potom uspeo da se nametne i održi kao prepoznatljivi autor infantilne holivudske zabave.
Kada film krene, sarafian pruža 90 minuta neprekidnog exploitationa, trk, pucnjave, stuntova i prljavog humora, i iako GUNMEN ne uspeva da sve to složi u nekou koherentniju celinu, nesumnjivo je da ovako prijatnih filmova više gotovo i da nema.
* * 1/2 / * * * *
U fazi rada u A-produkciji, on je radio filmove koji su imali snažnu exploitation akcionu notu, setimo se izvanrednog akcijaša TERMINAL VELOCITY sa Charlie Sheenom. Ono što je bila karakteristika Sarafianovih A-filmova jeste da je s jedne strane nudio izvanrednu tehničku egzekuciju, prepoznatljivu po in-your-face rešenjima i potpuno odsustvo bilo kakva pretenzije koja je itekako počela da se javlja u ovom žanru pod uticajem Camerona i McTiernana.
U tom smislu, televizija je hepiend za sarafiana, iako bi famovi svakako voleli da ga vide kako opert radi neki skup akcijaš.
GUNMEN je srednjebudžetni akcijaš sa početka devedesetih, nezavisno finansiran, u kome glavne uloge igraju Christopher Lambert, Mario Van Peebles, Denis Leary i Patrick Stewart a cameo uloge ostvarili su Learyjevi MTV drugari Dre i Lover plus Big Daddy Kane.
Dešava se u Meksiku i govori o odd coupleu, prevarantu i policajcu u potrazui za stashom drug moneya koji je sakrio veliki narko baron.
Film je sačinjen od potere, hapšenja, torture, bekstva i tako u krug, sa svim očekivanim mačo ritualima koji se mogu pojaviti u ovoj DEFIANT ONES formuli pomešanoj sa tradicijom špageti vesterna, uključujući i epigonstvo i plagijate svojstvene tom žanru. Inače, zanimljivo je da je scenario pisao Stephen Sommers, koji je potom uspeo da se nametne i održi kao prepoznatljivi autor infantilne holivudske zabave.
Kada film krene, sarafian pruža 90 minuta neprekidnog exploitationa, trk, pucnjave, stuntova i prljavog humora, i iako GUNMEN ne uspeva da sve to složi u nekou koherentniju celinu, nesumnjivo je da ovako prijatnih filmova više gotovo i da nema.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment