Pogledao sam CROSSPLOT ALvina Rakoffa, bondast film sa Roger Mooreom snimljen nekoliko godina pre nego pšto će Moore zaigrati agenta 007.
U svakom slučaju, ovaj naslov mu je bio prilično solidan showcase za ulogu koju će preuzeti četiri godine kasnije jer u ovom filmu njegov junak, plejboj zaposlen u reklamnoj agenciji upada u jednu bondastu pustolovinu prepunu potera, pucanja, zavera i preokreta.
Osnovni problem filma je u tome što uprkos sporadično atraktivnim set-pieceovima, kao što je recimo potera helikopterom ili jedan footchase u Londonu, zapravo nikada ne uspeva da zaigra kao celina i što zaplet nema neke jače konsekvence na likove koji ostaju sve vreme nepromenjeni i u sličnom tonusu.
Naravno, ja sam prvi koji nema problem sa psihološkom nezrelošću nekog filma, ali kada se film oslanja isključivo na mehaniku mimo karaktera, a još se radi o filmu iz 1969. u kome je teža suspenzija neverice nego u nekom današnjem filmu, i znatno teže ide ako spoljašnjemanifestacije nisu pomognute reakcijom karaktera.
U ovom filmu toga nema tako da čak ni iznenađujuće dobra mehanika fizičke akcije (za ono vreme) nije dovoljna.
Ipak, fanovi bondolike kinematografije, imaju šta da saznaju iz ove fusnote.
* * / * * * *
U svakom slučaju, ovaj naslov mu je bio prilično solidan showcase za ulogu koju će preuzeti četiri godine kasnije jer u ovom filmu njegov junak, plejboj zaposlen u reklamnoj agenciji upada u jednu bondastu pustolovinu prepunu potera, pucanja, zavera i preokreta.
Osnovni problem filma je u tome što uprkos sporadično atraktivnim set-pieceovima, kao što je recimo potera helikopterom ili jedan footchase u Londonu, zapravo nikada ne uspeva da zaigra kao celina i što zaplet nema neke jače konsekvence na likove koji ostaju sve vreme nepromenjeni i u sličnom tonusu.
Naravno, ja sam prvi koji nema problem sa psihološkom nezrelošću nekog filma, ali kada se film oslanja isključivo na mehaniku mimo karaktera, a još se radi o filmu iz 1969. u kome je teža suspenzija neverice nego u nekom današnjem filmu, i znatno teže ide ako spoljašnjemanifestacije nisu pomognute reakcijom karaktera.
U ovom filmu toga nema tako da čak ni iznenađujuće dobra mehanika fizičke akcije (za ono vreme) nije dovoljna.
Ipak, fanovi bondolike kinematografije, imaju šta da saznaju iz ove fusnote.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment