Da bih se malo oporavio od Von Triera, podsetio sam se malo Fulcijevog NEW YORK RIPPERa, courtesy of Kunac.
Pri ovom gledanju stekao sam jedan nov utisak o ovom filmu. naime, ovaj film po strukturi uopšte nije kanonski giallo. U njemu postoje radnje i stilizacija koji liče na giallo, ali ovaj film je po strukturi altmanovska hronika u kojoj se jako radikalno pomeraju tačke posmatranja i film se u jednom momentu, u ovom konkretnom slučaju bez stilskog osnova, i bez karakteristične italijanske elegancije, pretvara u poptunu papazjaniju umesto u polifoniju vizura.
Svakako kultnu italo papazjaniju, čuvenu po nekoliko sjajnih scena koje se i danas drže, a naravno i po tome što je materijal Njujorka snimljen za potrebe RIPPERa potom korišćen u nekoliko filmova.
U svakom slučaju, o ovom filmu manje-više sve znamo, evo par mojih ideja koje su možda malo avangardne u tumačenju.
* * 1/2 / * * * *
Pri ovom gledanju stekao sam jedan nov utisak o ovom filmu. naime, ovaj film po strukturi uopšte nije kanonski giallo. U njemu postoje radnje i stilizacija koji liče na giallo, ali ovaj film je po strukturi altmanovska hronika u kojoj se jako radikalno pomeraju tačke posmatranja i film se u jednom momentu, u ovom konkretnom slučaju bez stilskog osnova, i bez karakteristične italijanske elegancije, pretvara u poptunu papazjaniju umesto u polifoniju vizura.
Svakako kultnu italo papazjaniju, čuvenu po nekoliko sjajnih scena koje se i danas drže, a naravno i po tome što je materijal Njujorka snimljen za potrebe RIPPERa potom korišćen u nekoliko filmova.
U svakom slučaju, o ovom filmu manje-više sve znamo, evo par mojih ideja koje su možda malo avangardne u tumačenju.
* * 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment