Thursday, March 15, 2007

PROMEDIO ROJO

U sklopu industrijske špijunaže sa ciljem da vidimo ko su potencijalni takmaci DOBA NEVINOSTI u intenacionalnoj geeky teen comedy areni, a uz pomoć Big Daddy Plisskena, nabavili smo čileansko-špansku teen komediju PROMEDIO ROJO.

Naime, američki teen filmovi su svet za sebe, oni imaju izvežbane reditelje, scenariste i glumce, od glavnih do statista, i to su standardi kojima treba stremiti ali koji su uglavnom u ravni ideala. Međutim, neke druge kinematografije pokušavaju isto što i mi, i treba videti kako stojimo u odnosu na njih.

PROMEDIO ROJO nas je ohhrabrio pošto važi za uspešan film koji je uspeo da privuče čak i internacionalnu pažnju iako je reč o teen komediji. Čini nam se da taj nivo možemo da prestignemo s DOBOM.

DOBA je definitivno jače na planu same mehanike plota i mnogo manje se oslanja na geek reference od PROMEDIO ROJA koji previše beži u dreamworld glavnog junaka koji tek relativno ima veze sa glavnim zapletom. U svakom slučaju naš plot ima sofisticiraniji mehanizam funkcionisanja, znatno je bogatiji i energičniji.

Samim tim su i scene na nekom nivou kod nas sadržajnije pošto su pored samostalnih situacija ipak jako vezane za ukupan mozaik koji priča treba da stvori. Dočim, PROMEDIO se raspada i mimo osnovne situacije o geeku zaljubljenom u slatku devojku, nema apsolutno nikakav narativni drive.

To je sve ohrabrujuće za naš projekat.

Vratimo se PROMEDIO ROJU. Film je krajnje generic u svojoj dubokoj suštini i privatan je na prillično pogrešan način. Ipak, dovoljno je artikulisan da u svojih stotinak minuta trajanja, što jeste za nijansu predugo za ovaj žanr, bude dovoljno zanimljiv i da se ne zaklanja previše iza egzotične činjenice da se dešava u Čileu.

Od stranih uzora svakako se najviše oslanja na igračka-plačka koncept Boaz davidsonovog LAST AMERICAN VIRGINa.

U svakom slučaju, ovaj film je must za fanove teen komedija plus za completiste Santiaga Segure koji ima cameo u filmu.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment