Thursday, May 23, 2013

THE LITTLE DRUMMER GIRL

Reprizirao sam THE LITTLE DRUMMER GIRL George Roy Hilla. Gledao sam ovaj film u više navrata ranije kao fan Johna le Carrea i uvek mi je ostavljao drugačiji utisak. Međutim, ono što je najzanimljivije jeste opšti utisak koji je vladao o ovom filmu kada je izašao. Naime, kritika se usaglašavala da je film konfuzan, nerazumljiv, prekompleksan. Iz današnje vizure međutim THE LITTLE DRUMMER GIRL je vrlo lak za praćenje jer su sadržaji na ovu temu, od serija poput 24 sve do ZERO DARK THIRTY toliko senzibilizirali publiku da ona vrlo lako razume sve špijunske tehnike kojima se junaci služe i koje su u vreme izlaska verovatno delovale presofisticirano.

THE LITTLE DRUMMER GIRL se bavi zanimljivim konceptom, Mossad otima britansku glumciu koja podržava Palestince (navodno je lik insipirisan Vanessom Redgrave) i počinje da je priprema da se inflitrira u PLO kako bi locirali jednog od njihovih najradikalnijih vođa. Kako bi je savršeno pripremili za cover, pripremaju period u kome će ona steći "lažna sećanja" na odnos sa njegovim bratiom kako bi što spontanije mogla da se ubaci među teroriste.

U tom pogledu je THE LITTLE DRUMMER GIRL i najzanimljiviji, govori o prirodi glume, odnosu scene i stvarnosti i bavi se temom "proživljavanja iskustva", kada ličnost prolazi kroz simulacijsu iskustva umesto da se pripremi kroz brifing. Junakinja naravno na tom putu prolazi korz razne lomove koje administrira Mossadov agent kog igra Klaus Kinski.

Film je sasvim po meri današnje publike, možda je po pokušaju da spoji sofisticirani psihološki sloj sa špijunskom dimenzijom bio ispred svog vremena. U osnovi spada među jasnije i zapravo dinamičnije, među solidnim le Carreovim ekranizacijama. Ovo je jedan od filmova koji pokazuje da je ispravnije angažovati reditelje psihološki profilisanih filmova za špijunske priče nego reditelje akcijaša.

Film je estetizovan u ključu Euro Crime polished looka i jedinu primedbu koja je ozbiljnija imam u pogledu uneasy internacionalne glumačke podele koja se po stilovima glume ne uklapa uvek. Diane Keaton i Klaus Kinski prosto nemaju blizak senziilitet, tako da se najbolje zapravo snalaze vibrantni Arapi.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment