Friday, March 18, 2022

tick, tick...BOOM!

Lin-Manuel Miranda je jedan od najznačajnijih autora mjuzikla našeg doba i pre nekoliko godina je žestoko stupio na prostor filma. Sada je snimio i svoj rediteljski debi u kom je napravio kombinaciju filmske biografije i ekranizacije autobiografskog mjuzikla prerano preminulog autora Jonathana Larsona koji ne najpoznatiji po komadu RENT koji je pre nekoliko godina  dobio i ekranizaciju.

TICK, TICK...BOOM! je ove sezone izašao među prestige naslove i našao se među raznim nominacijama. I ako gledamo iz tog aspekta, ta procena je skroz nerealna. Mjuzikli kao vrhovni žanr klasičnog Holivuda nikada nije zamro, uprkos padu interesovanja publike. Otud, studiji ih danas prave kao jednu muzejsku formu, drže ih u životu u toj niši prestige filmova.

TICK, TICK...BOOM! u pogledu teme svakako može da bude prestige picture. Jonathan Larson je bitna ličnost. Ali Mirandin rediteljski postupak nije dovoljno zreo, mada nije bez talenta. Garfieldova rola je efektna i urađena s mnogo truda ali nije to sad nešto za neka velika priznanja.

Miranda nije uspeo da napravi koherentan ključ stilizacije, film pokazuje mjuzikl kao izvedbu, ali i junaci u nekim scenama zapevaju, nekad u realističkim, nekad u oniričkim situacijama. Ima tu i estetike video spota. Rečju, ima svega, i film je prijatan za gledanje, ali po dometu, i veštini, prosto ne dobacuje do tog statusa koji je potreban da se nešto smatra prestige pictureom.

Međutim, da je ovaj film tretiran u skladu sa svojim dometom - odnosno kao jedan usputni projekat pravljen za repertoar bez pretenzija, mogao bi se smatrati mnogo većim uspehom. Podela nije za oskara ali Andrew Garfield, Alexandra Shipp i Vanessa Hudgens jesu dobri i voleo bih da ih gledam opet u mjuziklu no ovaj film nije na bilo kom nivou prekretnica njihovih karijera i života.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment