KLJUČ Marka Sopića je film nastao u krajnje teškim okolnostima i u sebi auru onih filmova iz sedamdesetih tokom čijih snimanja umre glavni glumac, bankrotira producent ili otpuste reditelja a onda ipak nekako stigne pred publiku.
Tako ovde imamo priču koja sasvim sigurno nije sva snimljena, ima neke neverovatno rupe koje prosto po mnogo čemu odudaraju od onoga što smo imali priliku da vidimo i načina kako je sve do tada prezentirano, a i to što je snimano izvedeno je u uslovima manje ambicioznih televizijskih serija u pogledu produkcije.
Međutim, reditelj Marko Sopić koji je jednačinu niskobudžetnog filma već rešio u EKIPI Radeta Ćosića, ovde ne uspeva da dođe do pravog rezultata, ali sa direktorom fotografije Aleksandrom Jakonićem pravi jedan profesionalni pokušaj da se neka nerealna ambicija loše ispraćena pripremom i opštim uslovima ipak nekako zadovolji.
Ne možemo ovde govoriti o celini jer neki delovi evidentno fale - premda priča se razume, i na kraju znamo šta smo gledali - ali na nivou scena Sopić ima dovoljno energije da cela ova stvar deluje kao neke od naših aktuelnih serija, režiranih sa više žara od njihovog proseka. Ako imamo u vidu da je film imao budžet jedne epizode takve serije, to uopšte nije loša profesionalna preporuka za Sopića i Jakonića i verujem da će tako verziran gledalac i da reaguje.
Film na koji me je najviše podsetio KLJUČ je PREHOD, nesuđeni poslednji film Francija Slaka koji je na kraju snimio njegov student. I u tom smislu, čak i ovako haotičan je svakako bolji od LAVIRINTA a ima i kudikamo više integriteta od nekih recentnih naslova.
Međutim, film je svakako vidljivo nastao metodom pabirčenja i eventualni puls ostvaruje samo zahvaljujući reditelju i DPu odnosno povremeno ponekim glumcima ali ne svim sve vreme.
Ako ste raspoloženi da pogledate nešto gde vatikanska plaćenica dobija naređenje, izlazi iz objekta autoplaca u Šumadiji čiji se logo prominentno vidi, a onda u sledećoj sceni postaje iskušenica u Manasiji gde će kasnije otrovati igumaniju u potrazi za nekim mističnim pergamentom, onda je ovo film za vas. Ako ne, ovu fusnotu treba prepustiti profesionalcima.
* * / * * * *
No comments:
Post a Comment