Saturday, March 19, 2022

THE HYPERIONS

THE HYPERIONS Jona McDonalda je pedantno izvedena parodija na superherojski film, koja se stilski oslanja na 60s superherojske serije poput BATMANa sa Adamom Westom, izvedena na niskom ali mudro utrošenom budžetu. 

Osnovna specifičnost ovog filma je činjenica da je izašao za Daily Wire, alt-right medijsku imperiju koja sada ima svoj streaming servis na kome produkciju i akvizicije radi harizmatični Dallas Sonnier o kom sam pisao u više navrata.

Ovo nije Sonnierova produkcija. I ako je suditi po dosadašnjim Daily Wire filmovima, imaju konzervativan outlook ali ne više od nečega što su tipične stare filmske konvencije. U određenom smislu Sonnierov koncept jeste politika izvedena kroz žanr, odnosno obnavljanje starih konzervativnih politika kroz žanrove koji evociraju tu vrstu atmosfere.

RUN HIDE FIGHT je bio DIE HARD derivat u srednjoj školi, SHUT IN je home invasion/ domestic violence film a THE HYPERIONS je stilizovani spoof. Šta je njegov žanrovski koncept koji nosi konzervativnu poruku? Hm, rekao bih ništa posebno, osim što ima jednu uobičajenu, ne-Woke, ne-ekstravagantnu priču o porodici u svom centru. Dakle, sad je već i to dovoljno da se film kvalifikuje za ovakve neke off distributerske koncepcije.

Cary Elwes je odličan u centralnoj roli mentora koja asocira koliko na X-MEN toliko na na DOOM PATROL, pre svega zbog opšteg žanrovskog okvira, a solidan je i ostatak glumačke ekipe.

Film je maštovit i kreativan ali nije naročito dinamičan, pa opet nije ništa sporiji od mnogih drugih indie superhero spoofova. Kao streaming service Daily Wire je sa ovim filmom sebi obezbedio jedan solidan B-naslov kakav bi se lako mogao naći i na Netflixu.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment