THE RELIANT Paula Mungera je alt.right film iz 2019. godine koji je imao jednu malu, opskurnu distribuciju, i po svojim kvalitetima možemo reći da i nije zaslužio više. Doduše, u tom trenutku Dallas Sonnier je još uvek vodio Cinestate i nije se radikalizovao kao sada, odnosno pokušavao je da se ne okrene otvoreno trampizmu, antivakserizmu i ostalim temama.
Munger je kao “hrišćanski” aktivista već tada bio “autovan” pa ne čudi da je headliner ovog filma Kevin Sorbo koji je takođe u međuvremenu postao ikona alt.righta i krenuo da zastupa razne njihove stavove uključujući i teorije zavere, ali sa jačim “hrišćanskim” uglom gledanja.
U THE RELIANT Kevin Sorbo je headliner ali nije glavni lik i pogine veoma rano. On igra hirurga, pater familiasa koji nastrada tokom pobune rulje usled ekonomskog sloma Amerike. Deca mu se povlače u šumu gde do izražaja dolaze neke survivalističke tehnike kojima ih je naučio i provode vreme pružajući oružani otpor i posle hrišćanski diskutujući o tome da li je u redu pucati i ubiti u samoodbrani itd.
Međutim, i sam Kevin Sorbo je promovišući ovaj film na Fox Newsu rekao da je to film o “hrišćanskoj porodici koja sticajem okolnosti koristi oružje”, i zbilja rekao bih da je Second Amendment bitna, da ne kažem bitnija stavka ovde. Čak jedan pro-gun aktivista ima kameo pojavu u filmu.
E sad, ima pro-gun cinema boljih filmova od ovog počev od Miliusovog RED DAWN koji se smatra zlatnim standardom otvorene NRA propagande. U određenom smislu THE RELIANT pokušava čak da ponovi matricu RED DAWNa. Ameriku “okupira” unutrašnji neprijatelj (mada, nota bene u dvočasovnoj verziji koju sam ja gledao, naoružana rulja nema neku ideološku agendu, čak deluju kao prilični hillbillys) i mladi posle smrti roditelja beže u šumu odakle organizuju otpor.
Ima naravno vrhunskih kurioziteta u svemu ovome. Recimo porodica nastrada jer ne stigne da krene na vreme jer je anti-gun ćerka sakrila ključ od sefa za oružje. Nota bene, tata je za pojasom imao Glock pa je pripucao ali tu se izgubilo vreme. Elem, kasnije deca dođu i otvore sef i tu vidimo da je dobrohotni hirurg imao dosta automatskog oružja u šteku.
Zanimljiva je ta reafirmacija sefa za oružje kao načina da se ono bezbedno drži. To je jedan od osnovnih NRA narativa, a samim tim kad je tu sef, zašto i oružje ne bi bilo automatsko.
Glavni negativac u filmu ali opet prilično atipičan jeste otac jednog deteta kome hirurg nije uspeo da spase život i koji polazi da ga ubije i osveti mu se za svoj gubitak (iako čovek nije kriv za smrt deteta) a onda na kraju doživi iskupljenje i iznova otkrije veru.
Ovog negativca igra Brian Bosworth, nekadašnja NFL senzacija koji je imao svoju priliku početkom devedesetih kao akciona zvezda a sada se bavi svim i svačim pa se pojavio i u ovom filmu iako bih rekao da on nije do sada imao neko ideološko profilisanje, pa je sva prilika da su on i Eric Roberts tu jer prosto nemaju druga posla.
THE RELIANT je naravno neuporedivo interioran u odnosu na ono što je radio Dallas Sonnier, a za njega je prelomna tačka radikalizacije film RUN. HIDE. FIGHT koji je na kraju izašao za strim na Daily Wire. Videćemo kako će proći njegovi novi filmovi koje u startu snima za Daily Wire i kakvi će biti.
THE RELIANT je ipak slično kao PERSECUTED fringe film sa niskim dometom, sličan drugom ekstremu koji čine amateurish queer i underground filmovi.
* 1/2 / * * * *
No comments:
Post a Comment